Загальне
Викладач: к.т.н., доц. каф. екології Корбут Марія Броніславівна
email: kgt_kmb@ztu.edu.ua
Постійне посилання для проведення лекцій та практик:
https://meet.google.com/qnr-avki-jzb?pli=1&authuser=1
Лекційні матеріали до вивчення курсу
Лекції 1-5
Практика №15
Створити презентацію про одну з цілей сталого розвитку (на вибір, але бажано домовитись між собою та не повторюватись) - фінальне завдання. Для презентації можна використовувати запропоновані ресурси
Ознайомитись з Стратегією сталого розвитку України до 2030 року
Ознайомитись з Стратегією сталого розвитку України до 2030 року.
Практика №14
1. Ознайомитись зі змістом Путівника молодої людини "Як змінити світ" (ЦСР 9-12) використовуючи матеріали Путівник молодої людини "Як змінити світ" (2017)Файл та проаналізувати, що саме Ви робите, для того, щоб досягти ЦСР 9-12, в контексті путівника.
2. Ознайомитись зі змістом ЦІЛІ СТАЛОГО РОЗВИТКУ. ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ОРГАНАМ МıСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ (ЦСР 9-12) використовуючи матеріали ЦıЛı СТАЛОГО РОЗВИТКУ ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ОРГАНАМ МıСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ та проаналізувати АКТУАЛЬНI ЗАВДАННЯ ДЛЯ ОРГАНIВ МIСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ. Висловити свої пропозиції та зауваження в довільній формі.
Практика №13
Практика №13-14
1. Ознайомитись зі змістом Путівника молодої людини "Як змінити світ" (ЦСР 9-12) використовуючи матеріали 1Путівник молодої людини "Як змінити світ" (2017)Файл та проаналізувати, що саме Ви робите, для того, щоб досягти ЦСР 9-12, в контексті путівника.
2. Ознайомитись зі змістом ЦІЛІ СТАЛОГО РОЗВИТКУ. ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ОРГАНАМ МıСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ (ЦСР 9-12) використовуючи матеріали ЦıЛı СТАЛОГО РОЗВИТКУ ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ОРГАНАМ МıСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ та проаналізувати АКТУАЛЬНI ЗАВДАННЯ ДЛЯ ОРГАНIВ МIСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ. Висловити свої пропозиції та зауваження в довільній формі.
Лекція №13
Зелена економіка. Екологічна політика: міжнародний та національний контекст
ОЗНАЙОМИТИСЬ з матеріалами лекції. Дати стислі відповіді на запитання
Лекція №12
День Землі
Щороку мешканці світу об’єднуються, аби відзначити День Землі і таким чином вшанувати крихку природу планети, яка все більше страждає від людських дій. Народжені з ініціативи громадських організацій заходи до Всесвітнього дня Землі спонукають людей бути уважнішими до тендітного і вразливого довкілля, привертаючи чимало уваги з боку медіа, окремих політиків і звичайних громадян. Перша акція у рамках дня Землі пройшла у 1970 році в США. Відтоді святкування стало популярним, а американський сенатор Гайлорд Нельсон створив з активістського осередку Гарварду окрему групу, яка й займалась подальшим просуванням дня Землі.
Серед найбільших акцій – 20-мільйонна демонстрація, що об’єднала навколо себе, зокрема, сотні шкіл. Відтоді День Землі 22 квітня святкується щороку.
Настає День Землі, коли лунає Дзвін миру – символ спокою і солідарності націй щодо проблем екології. Перший такий дзвін, відлитий з орденів і медалей людей з різних куточків планети, був встановлений у штаб-квартирі ООН у Нью-Йорку в 1954 році.
https://www.unian.ua/ecology/10967348-sogodni-svit-vidznachaye-den-zemli-shcho-potribno-znati.htmlhttps://nv.ua/ukr/ukraine/events/den-zemli-2020-shcho-potribno-znati-pro-cyu-podiyu-50081342.html
Практика №12
Практика №12
ЦıЛь СТАЛОГО РОЗВИТКУ 8
1. Ознайомитись зі змістом Путівника молодої людини "Як змінити світ" (ЦСР 8) використовуючи матеріали Путівник молодої людини "Як змінити світ" (2017)Файл та проаналізувати, що саме Ви робите, для того, щоб досягти ЦСР 8, в контексті путівника.
2. Ознайомитись зі змістом ЦІЛІ СТАЛОГО РОЗВИТКУ. ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ОРГАНАМ МıСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ (ЦСР 8) використовуючи матеріали ЦıЛı СТАЛОГО РОЗВИТКУ ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ОРГАНАМ МıСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ та проаналізувати АКТУАЛЬНI ЗАВДАННЯ ДЛЯ ОРГАНIВ МIСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ. Висловити свої пропозиції та зауваження в довільній формі.
Практика №11
Екологічна етика. Роль громадськості у впровадженні принципів сталого розвитку
Завдання: ознайомитись з презентацією та дати відповіді на питання для самоконтролю.
Лекція №11
Соціально-економічний розвиток у контексті сталого розвитку
ОЗНАЙОМИТИСЬ з матеріалами лекції. Дати стислі відповіді на запитання
Лекція №10
Восьма ціль сталого розвитку: ГIДНА ПРАЦЯ ТА ЕКОНОМIЧНЕ ЗРОСТАННЯ
ОЗНАЙОМИТИСЬ з матеріалами лекції. Занотувати основні моменти (коротко)
Практика №10
Сталий розвиток та побутові відходи
Завдання: опрацюйте матеріал та проаналізуйте
- Яке відношення побутові відходи мають до сталого розвитку?
- Як багато утворюється сміття в Вашому побуті та як можна запобігти його утворенню? Які кроки для цього Ви здійснюєте?
- Як виглядає піраміда поводження з відходами в Вашому місті?
- Чи Ви чули про концепцію «нуль відходів»? Чи підтримуєте таких рух? Чи змогли б наважитись на такий спосіб життя?
Відповіді на питання в довільній формі чекаю до наступної практики в нашій групі вайбер "Сталий розвиток". Натхнення :)
Практика №9
ЦıЛı СТАЛОГО РОЗВИТКУ 6-7
1. Ознайомитись зі змістом Путівника молодої людини "Як змінити світ" (ЦСР 6-7) використовуючи матеріали Путівник молодої людини "Як змінити світ" (2017)Файл та проаналізувати, що саме Ви робите, для того, щоб досягти ЦСР 6-7, в контексті путівника.
2. Ознайомитись зі змістом ЦІЛІ СТАЛОГО РОЗВИТКУ. ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ОРГАНАМ МıСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ (ЦСР 6-7) використовуючи матеріали ЦıЛı СТАЛОГО РОЗВИТКУ ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ОРГАНАМ МıСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ та проаналізувати АКТУАЛЬНI ЗАВДАННЯ ДЛЯ ОРГАНIВ МIСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ. Висловити свої пропозиції та зауваження в довільній формі.
Лекція №9
Ціль сталого розвитку №7: ДОСТУПНА ТА ЧИСТА ЕНЕРГІЯ Завдання: ознайомитись зі змістом лекції, законспектувати, виконати завдання.
Лекція №8
Ціль сталого розвитку №6: ЧИСТА ВОДА ТА НАЛЕЖНІ САНІТАРНІ УМОВИ
Завдання: ознайомитись зі змістом лекції, законспектувати, виконати завдання.
ЦІЛІ СТАЛОГО РОЗВИТКУ. ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ОРГАНАМ МıСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ.
Завдання: ознайомитись зі змістом підручника до ЦСР 5 (включно) та проаналізувати АКТУАЛЬНI ЗАВДАННЯ ДЛЯ ОРГАНIВ МIСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ. Висловити свої пропозиції та зауваження в довільній формі.
Путівник молодої людини "Як змінити світ" (2017)
Цей Путівник створений молоддю і для молоді та містить у собі щоденні дії та можливі заходи, до яких Ви можете долучитися з друзями, щоб допомогти досягнути трьох величезних змін. Наш Путівник було створено на основі ідей 500 молодих лідерів зі 126 країн та територій, які зібралися на глобальній конференції у Нідерландах у лютому 2017 року, а також на основі онлайн-опитування, відкритого для молодих людей. У поєднанні з досвідом 13 організацій з різних секторів, ці ідеї лягли в основу Путівника для молоді зі зміни світу.
Співпраця Програми Волонтери ООН та AIESEC зробила цей Путівник більш доступним у різних куточках світу, забезпечивши його переклад на різні мови та використовуючи його в інформаційній роботі з молоддю заради підвищення рівня обізнаності про ЦСР.
Завдання: ознайомитись зі змістом Путівника молодої людини "Як змінити світ" до ЦСР 5 (включно) та проаналізувати, що саме Ви робите, для того, щоб досягти ЦСР 1-5, в контексті путівника.
Лекція №7. Ціль сталого розвитку №5: гендерна рівність.
Замула І.В., Давидова І.В., Кірейцева Г.В., Корбут М.Б., Травін В.В. Стратегія сталого розвитку: еколого - економічний аспект // Навчальний посібник. – ЖДТУ, 2017. – 200 С.