131 - Прикладна механіка
Структура за темами
-
Зауваження та рекомендації щодо освітньо-наукової програми Ви можете надіслати на електронну адресу кафедри механічної інженерії (melnychukpp1952@ztu.edu.ua).
-
Мета ОНП: Підготовка висококваліфікованих фахівців ступеня доктора філософії в галузі технічних наук за спеціальністю 131 «Прикладна механіка», здатних розв’язувати комплексні проблеми механічної інженерії, проводити оригінальні самостійні наукові дослідження та здійснювати науково-педагогічну та практичну діяльність.
Ціллю ОНП є підготовка висококваліфікованого, конкурентоспроможного, інтегрованого у світовий науково-освітній простір фахівця ступеня доктора філософії в галузі механічної інженерії за спеціальністю 131 «Прикладна механіка», здатного до самостійної науково-дослідницької, науково-організаційної, педагогічно-організаційної та практичної діяльності у галузі механічної інженерії, зокрема в напрямку процесів механічної обробки матеріалів, а також викладацької роботи у ЗВО. Визначену ціль узгоджено з місією, візією та стратегічними цілями університету (https://docs.ztu.edu.ua/?mdocsfile=250).
Унікальність ОНП полягає в тому, що вона акцентована на інтегрованому поєднанні навчання за програмами дисциплін загальної, професійної підготовки та дисциплін варіативної частини, з науковими дослідженнями з актуальних питань процесів механічної обробки, верстатів та інструментів, що забезпечує формування фахівця, підготовленого до роботи на наукоємних виробництвах, в наукових установах та/або закладах вищої освіти, а також залученні аспірантів до викладацької діяльності відповідно до напряму наукового дослідження. ОНП розроблена з урахуванням потреб здобувачів, що надає можливість здобувачам поєднувати виконання ОНП та практичної діяльності на різних посадах в університеті, наукових установах та виробництві. Зокрема, поєднують навчання з роботою Козяр Я.А. (завідувач лабораторії мехатроніки “MechLab” в Житомирській політехніці), Томашевський О.О. (провідний інженер лабораторії машинобудівної інженерії Житомирської політехніки), Плисак М.М., Коваленко Я.П., Радкевич С.І., Кравчук А.Р. (асистенти кафедр факультету комп'ютерно-інтегрованих технологій, мехатроніки і робототехніки Житомирської політехніки), Погорильчук В.А., Краснюк І.І. (фахівці ІП «Євроголд Індестріз ЛТД» та ПрАТ «Новоград-Волинський завод сільгоспмашин» відповідно).
-
Інтегральна компетентність
Здатність розв’язувати комплексні проблеми прикладної механіки, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань, володіння методологією науково-педагогічної діяльності, спроможності проведення самостійного наукового дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення.
Загальні компетентності
ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК2. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК3. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК4. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК5. Здатність розробляти та управляти проектами.
ЗК6. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК7. Здатність працювати в міжнародному контексті.
ЗК8. Здатність працювати автономно.
ЗК9. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
ЗК10. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
ЗК11. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Спеціальні компетентності (СК)
СК1. Здатність застосовувати найбільш передові концептуальні та методологічні знання в наукових дослідженнях, проектуванні конструкцій, машин, різальних інструментів та/або процесів в галузі машинобудування та на межі суміжних предметних галузей.
СК2. Здатність критичного аналізу, оцінки і синтезу нових та складних ідей в процесі розробки та реалізації механічних конструкцій, машин, процесів обробки, інструментів та виробничих процесів машинобудування на основі новітніх знань в галузі механіки та суміжних предметних галузей.
СК3. Здатність представлення та обговорення результатів своєї наукової роботи іноземною мовою в усній та письмовій формі, а також повного розуміння іншомовних наукових текстів за спеціальністю.
СК4. Здатність застосовувати відповідні математичні, наукові і технічні методи, інформаційні технології та прикладне комп’ютерне програмне забезпечення для вирішення інженерних і наукових завдань з прикладної механіки.
СК5. Здатність зрозумілого і недвозначного донесення власних висновків, знань та пояснень до фахівців і нефахівців, зокрема в процесі викладацької діяльності, усної та письмової презентації результатів власного наукового дослідження.
СК6. Здатність генерувати нові ідеї та уміння обґрунтування нових інноваційних проектів та просування їх на ринку.
СК7. Здатність критичного осмислення проблем у навчанні, професійній і дослідницькій діяльності на рівні новітніх досягнень інженерних наук та на межі предметних галузей.
СК8. Здатність поставити задачу і визначити шляхи вирішення проблеми засобами прикладної механіки та суміжних предметних галузей, знання методів пошуку оптимального рішення за умов неповної інформації та суперечливих вимог.
СК9. Здатність планувати і виконувати експериментальні дослідження, обробляти результати експерименту на основі використання сучасних інформаційних технологій та мікропроцесорної техніки, інтерпретувати результати натурних або модельних експериментів.
СК10. Уміння самостійно формувати навчально-методичне забезпечення професійних дисциплін для викладання в ЗВО.
СК11. Здатність до самовдосконалення у професійній сфері протягом життя, відповідальність за навчання інших при проведенні науково-педагогічної діяльності та наукових досліджень в галузі прикладної механіки
-
Знання
ПРН1. Набуття наукового світогляду, оволодіння категоріями філософії, спрямованими на удосконалення абстрактного мислення, застосування методів аналізу та синтезу у сферах майбутньої професійної діяльності
ПРН2. Знання загальних теоретичних проблем і методики проведення
наукових досліджень, що стосуються основної та суміжних з нею
спеціальностей, уміння їх практичного застосовування при вивченні
питань прикладної механіки.
ПРН3. Концептуальне володіння теоретичними та практичними проблемами, сучасним станом наукових знань у прикладній механіки, здатність застосовувати їх у професійній діяльність.
ПРН4. Набуття знань, що дозволяють інтегрувати існуючі методи організації, проведення наукових досліджень та впровадження їх результатів у практику, а також адаптувати їх для вирішення наукових проблем у дисертаційних дослідженнях.
ПРН5. Знання іноземної мови у обсязі, достатньому для презентації власних наукових і практичних результатів в усній та письмовій формах, аналізу, рецензування, експертного оцінювання та редагування іншомовних наукових публікацій.
Уміння
ПРН6. Освоїти рівень володіння проблемами спеціальності, що дозволяє генерувати та формулювати нові ідеї, гіпотези, пропозиції щодо поліпшення ефективності сфер прикладної механіки.
ПРН7. Використання сучасних джерел інформації національного та
міжнародного рівнів для оцінки стану вивченості об’єктів досліджень.
ПРН8. Вміння використовувати сучасні освітні технології у вищій школі при викладанні професійно-орієнтованих дисциплін, розробляти нові ефективні методики їх викладання, застосовувати інноваційні підходи у мотивуванні здобувачів освіти до отримання нових знань та демонструвати навички роботи з сучасним програмними продуктами в освітньому процесі.
ПРН9. Володіння навичками планування, виконання та обробки результатів експериментальних досліджень.
Комунікація
ПРН10. Володіння навичками вільного спілкування в іншомовному середовищі з фахівцями та нефахівцями на рівні проблематики прикладної механіки.
ПРН11. Вміння доступно, на високому науковому рівні доносити сучасні наукові знання та результати досліджень до професійної та непрофесійної аудиторії, викладати навчальний контент, відстоювати власну точку зору з професійних питань.
ПРН12. Вміння організовувати і координувати роботу дослідницьких колективів.
Автономія і відповідальність
ПРН13. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
ПРН14. Розуміння необхідності відповідального ставлення до виконуваної роботи, дотримання етичних норм, положень авторського права та норм академічної доброчесності.