Структура за темами
Проєкт освітньо-професійної програми (ОПП)
Зауваження, рекомендації та пропозиції щодо освітньо-професійної програми Ви можете надсилати:
- або на електронну адресу гаранта ОПП - кандидата технічних наук, доцента Володимира Котенка (gef_kvv@ztu.edu.ua);
- або на адресу 10005, м. Житомир, вул. Чуднівська, 103, Державний університет «Житомирська політехніка», кафедра маркшейдерії, Володимир Котенко;
Освітньо-професійна програма "Гірництво"
Нормативні документи
Мета та особливості освітньої програми
Мета освітньої програми: Інтелектуальна, професійна, соціокультурна та особистісна трансформація здобувача освіти у висококваліфікованого фахівця – лідера змін, здатного розв’язувати складні спеціалізовані задачі і практичні проблеми проектування гірничих систем і технологій, будівництва, експлуатації, ліквідації або консервації гірничих підприємств на основі впровадження передових технічних рішень та інформаційних технологій.
Особливості програми: Освітня програма спрямована на професійну підготовку здобувачів освіти для гірничих підприємств з розробки та переробки рудних і нерудних корисних копалин. Вимагає спеціальної практики на гірничовидобувних, збагачувальних або каменеобробних підприємствах, проектних або геологорозвідувальних організаціях.
Програмні компетентності
Інтегральна компетентність
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми гірництва або у процесі навчання, що передбачають застосування теоретичних положень та методів гірничих наук і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов
Загальні компетентності(ЗК)
ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК2. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК3. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК4. Здійснення безпечної діяльності
ЗК5. Здатність приймати обґрунтовані рішення
ЗК6. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності
ЗК7. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК8. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК10. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
Спеціальні (фахові) компетентності (СК)
СК1. Здатність аналізувати державну політику, історичні етапи і перспективи розвитку гірничих систем та технологій.
СК2. Здатність характеризувати геологічні процеси та закономірності формування властивостей гірських порід.
СК3. Здатність до використання теорій, принципів, методів і понять фундаментальних і загальноінженерних наук для професійної діяльності.
СК4. Здатність до гірничо-геометричного маркшейдерсько-геодезичного забезпечення технологій видобутку корисних копалин, будівництва гірничих підприємств і підземних споруд, розроблення геолого-маркшейдерської, технічної та обліково-контрольної документації.
СК5. Здатність до проектування складових систем і технологій гірничо-геологічних підприємств.
СК6. Здатність здійснювати технічне керівництво підземним будівництвом, реконструкцією, переоснащенням, ремонтом, уведенням в експлуатацію ланок гірничих підприємств.
СК7. Здатність до експлуатації складових систем і технологій гірничих підприємств.
СК8. Здатність аналізувати режими експлуатації об’єктів гірництва та виконувати оптимізацію їх функціонування.
СК9. Здатність оцінювати стан і технічну готовність устаткування ланок гірничих підприємств за критеріями забезпечення заданої продуктивності та безпеки експлуатації.
СК10. Здатність застосовувати спеціалізовані пакети прикладних програм для проектних та експлуатаційних розрахунків.
СК11. Здатність до забезпечення протиаварійного захисту ланок гірничих підприємств та екологічної безпеки проведення гірничих та інших робіт.
СК12. Здатність застосовувати математичні моделі під час проектування, оптимізації технологічних процесів гірництва.
СК13. Здатність оцінювати ефективність технологічних процесів гірництва за техніко-економічними критеріями.
СК14. Здатність обирати і розраховувати раціональні схеми переробки та збагачення корисних копалин.
СК15. Здатність використовувати сучасні прикладні програмні продукти та геоінформаційні системи для автоматизації маркшейдерських робіт та планування гірничих робіт.
Програмні результати навчання
РН1. Здійснювати системний аналіз гірничих систем і технологій.
РН2. Знати термінологію гірництва та вільно спілкуватися фаховою державною та іноземною мовою усно і письмово.
РН3. Відшуковувати необхідну інформацію в науковій та довідковій літературі, базах даних, Інтернет та інших джерелах.
РН4. Приймати рішення з професійних питань у важкопрогнозованих особливо небезпечних умовах з урахуванням цілей, строків, ресурсних та законодавчих обмежень, екологічних та етичних аспектів.
РН5. Розуміти й аналізувати державну політику, зокрема, науково-технічну й економічну, цілі сталого розвитку та шляхи їх досягнення, історичні етапи і перспективи розвитку гірничих систем та технологій.
РН6. Аналізувати геологічні процеси з урахуванням базових закономірностей формування гірських порід.
РН7. Застосовувати методи математики, фізики, хімії, загальноінженерних наук для розв’язання складних спеціалізованих задач гірництва, розуміти наукові принципи і теорії, на яких базуються відповідні методи, області їх застосування та обмеження.
РН8. Розробляти технологічні операції та процеси гірничих підприємств.
РН9. Знати та застосовувати правила і норми технічної експлуатації систем і технологій гірництва.
РН10. Застосовувати сучасні методи діагностики стану елементів ланок гірничих систем та технологій у промислових і лабораторних умовах.
РН11. Знати вимоги законодавства щодо безпечного ведення робіт і експлуатації обладнання у сфері професійної діяльності, вміти забезпечувати виконання цих вимог у практичних ситуаціях.
РН12. Здійснювати технічні й організаційні заходи щодо запобігання аваріям і катастрофам та забезпечення екологічної безпеки проведення гірничих та інших робіт.
РН13. Застосовувати фізичні, математичні та комп’ютерні моделі для визначення технологічних параметрів і показників гірничих підприємств, оцінювати адекватність моделей, їх надійність і точність одержуваних оцінок.
РН14. Визначати ефективність використання систем і технологій гірництва за техніко-економічними критеріями.
РН15. Здійснювати гірничо-геометричне маркшейдерсько-геодезичне забезпечення технологій видобутку корисних копалин і будівництва гірничих підприємств і підземних споруд та розробляти геолого-маркшейдерську, технічну та обліково-контрольну документацію.
РН16. Проектувати елементи гірничих систем та технологій.
РН17. Застосовувати спеціалізовані пакети прикладних програм під час проектних та експлуатаційних розрахунків параметрів технологічних процесів гірничих підприємств.
Робочі програми