Перелік завдань для заочної форми навчання
ОБОВ’ЯЗКОВІ ЗАВДАННЯ ДО ВИКОНАННЯ:
1.Тести:
Тест №1-5 балів.
Тест №3- 4 бали.
Тест №4 та 5 - 5 балів.
Тест №7 та 8- 5 балів.
Тест №9 та 10 - 6 балів.
2.Модульна контрольна робота:
№1 - Оцінка 15 балів.
№2 - Оцінка 15 балів.
№3 - Оцінка 10 балів.
3. Два курси на вибір неформальної освіти - посилання: https://learn.ztu.edu.ua/mod/page/view.php?id=225218
Оцінка - 5 балів один курс.
4. Презентація ОДНА на вибір:
Тема 1. Корупція на атоми: феномен корупції від історії до сьогодення
1)Корупція в Стародавньому Римі: уроки для сучасності.
2)Еволюція антикорупційного законодавства: від Кодексу Хаммурапі до сучасних конвенцій.
3)Корупція в цифрову епоху: нові форми та виклики.
4)Історичні постаті у боротьбі з корупцією: від Цицерона до сучасних активістів.
5)Трансформація корупційних практик: від прямого хабарництва до складних схем.
6)Покарання за корупцію в різні епохи.
7)Корупція в тоталітарних країнах.
8)Індекс сприйняття корупції однієї з країн світу (на вибір) в розрізі останніх 10 років.
Тема 2. (Не)виправдання: чому виникає корупція? Причини
1)Психологія корупціонера: мотиви та механізми самовиправдання.
2)Економічні теорії виникнення корупції.
3)Культурні фактори, що впливають на рівень корупції в суспільстві.
4)Інституційні пастки та їх роль у поширенні корупції.
5)Вплив політичної системи на рівень корупції в державі.
Тема 3. Наслідки корупції та підходи до боротьби з нею
1)Вплив корупції на економічний розвиток країн, що розвиваються.
2)Корупція та соціальна нерівність: причинно-наслідкові зв'язки.
3)Інноваційні технології у боротьбі з корупцією: від блокчейну до ШІ.
4)Міжнародні індекси корупції: методологія та значення для національних політик.
5)Успішні антикорупційні реформи: аналіз досвіду Сінгапуру та Гонконгу.
Тема 4. Побутова корупція: рукою подати
1)Корупція в медицині: від подяки лікарю до системних проблем.
2)Неформальні платежі в освіті: причини та шляхи подолання.
3)Побутова корупція у сфері надання адміністративних послуг.
4)Роль соціальної реклами у боротьбі з побутовою корупцією.
5)Громадські ініціативи з протидії побутовій корупції: успішні кейси.
Тема 5. Антикорупційні месники: хто бореться з корупцією в Україні?
1)НАЗК: повноваження, досягнення та виклики.
2)Антикорупційний суд України: перші результати роботи.
3)Роль Transparency International Ukraine у формуванні антикорупційної політики.
4)Журналістські розслідування як інструмент боротьби з корупцією.
5)Антикорупційні громадські організації: огляд ключових гравців та їх впливу.
Тема 6. Сучасний вимір доброчесності
1)Етичні кодекси в бізнесі: від формальності до ефективного інструменту.
2)Доброчесність у публічній службі: міжнародні стандарти та українська практика.
3)Роль лідерства у формуванні культури доброчесності в організаціях.
4)Етичні дилеми в професійній діяльності: кейс-стаді для різних галузей.
5)Вимірювання рівня доброчесності: методології та інструменти.
Тема 7. Корупція та держава
1)Політична корупція: форми прояву та механізми протидії.
2)Корупційні ризики в процесі приватизації державного майна.
3)Прозорість бюджетного процесу як інструмент запобігання корупції.
4)Е-урядування та його роль у зменшенні корупційних ризиків.
5)Лобізм vs корупція: регулювання впливу на прийняття політичних рішень.
Тема 8. Спільними зусиллями: як активні громадяни борються з корупцією?
1)Громадський контроль за публічними закупівлями: інструменти та успішні практики.
2)Роль волонтерських ініціатив у боротьбі з корупцією.
3)Краудсорсинг у виявленні корупційних схем: міжнародний досвід.
4)Антикорупційні хакатони: інноваційні рішення від громадянського суспільства.
5)Освітні ініціативи з формування антикорупційної культури серед молоді.
Тема 9. Четверта влада: як медіа долучаються до боротьби з корупцією?
1)Роль журналістських розслідувань у викритті корупційних схем.
2)Етичні аспекти висвітлення корупційних скандалів у ЗМІ.
3)Фактчекінг як інструмент боротьби з корупційною дезінформацією.
4)Вплив соціальних медіа на формування антикорупційного дискурсу.
5)Безпека журналістів-розслідувачів: виклики та механізми захисту.
Тема 10. Доброчесний бізнес: міф чи реальність?
1)Антикорупційний комплаєнс у міжнародних корпораціях: кращі практики.
2)Корпоративна соціальна відповідальність як інструмент боротьби з корупцією.
3)Етичне інвестування: вплив на формування доброчесного бізнес-середовища.
4)Роль бізнес-асоціацій у просуванні стандартів доброчесності.
5)Програми захисту викривачів у приватному секторі: міжнародний досвід.
Тема 11. Доброчесність в освіті
1)Академічна доброчесність: від теорії до практики впровадження в українських ВНЗ.
2)Плагіат у науковому середовищі: причини, наслідки та шляхи запобігання.
3)Етичні кодекси у вищій освіті: порівняльний аналіз українського та зарубіжного досвіду.
4)Роль студентського самоврядування у формуванні культури академічної доброчесності.
5)Інноваційні методи оцінювання як інструмент запобігання академічній недоброчесності.
Тема 12. Чужого не цурайтесь, але цитуйте: плагіат та академічна культура
1)Типи плагіату та методи їх виявлення в академічних роботах.
2)Правові аспекти боротьби з плагіатом: український та міжнародний досвід.
3)Роль наукових керівників у формуванні культури академічної доброчесності.
4)Плагіат у цифрову епоху: нові виклики та методи протидії.
5)Етичні дилеми при використанні штучного інтелекту в академічному письмі.
Тема 13. Тут і зараз: як студентство змінює освітнє середовище
1)Студентські антикорупційні ініціативи: огляд успішних проектів.
2)Роль студентського омбудсмена у захисті прав та інтересів студентів.
3)Студентські моніторингові групи як інструмент забезпечення якості освіти.
4)Вплив студентських обмінів на формування культури доброчесності.
5)Інноваційні форми студентського активізму в цифрову епоху.
Обсяг 10-12 слайдів.
Оцінка- самостійне виконання 4 бали, Штучний інтелект (копіювання тексту) 0 б.
Оцінка- 5 балів, Штучний інтелект (копіювання тексту) 0 б.
Оцінка- 5 балів, Штучний інтелект (копіювання тексту) 0 б.
6.Проект-бізнес (завдання розміщено в лекції 10, а саме два останніх слайда).Проект бізнесу виконується у форматі презентації Оцінка -11 балів. Штучний інтелект (копіювання тексту) 0 б.