Завдання
Громадськість в сфері PR-діяльності.
План
1. Поняття та типологія груп громадськості в сфері PR.
2. Особливості взаємодії із ЗМІ.
3. Особливості взаємодії з органами державної влади.
4. Особливості взаємодії з інвесторами.
Методичні вказівки до семінарського заняття
Підготовка першого питання передбачає аналіз існуючих наукових підходів до визначення груп громадськості в сфері PR, а також визначення критеріїв типологізація даних груп. Наступним кроком є з’ясування ролі громадськості в процесі організації PR-діяльності. Значну увагу слід приділити визначенню особливостей формування пріоритетних та цільових груп громадськості. Друге питання передбачає вивчення ЗМІ як провідної групи громадськості, з’ясування особливостей організації взаємодії з пресою, радіо, телебаченням, інформаційними агенствами. В ході третього питання слід вказати чим обумовлена важливість налагодження ефективної взаємодії з органами державної влади та місцевого самоврядування як групами громадськості та визначити специфіку даних взаємовідносин. Студенти повинні визначити роль лобізму в підвищенні ефективності впливу громадськості на органи державної влади з метою прийняття рішень, що задовольняють їх потреби та інтереси. Доцільно проаналізувати зарубіжний та український досвід налагодження взаємодії організацій з органами влади. В четвертому питанні слід визначити основні джерела інформації для інвесторів, основні принципи та інструменти налагодження ефективної комунікації з інвесторами. Практичне завдання до семінарського заняття Скласти медіа-карту регіональних ЗМІ для конкретної організації. При цьому слід пам’ятати, що медіа-карта - це список усіх ЗМІ, що працюють у регіоні та поділяються на регіональні, центральні, регіональні представництва центральних ЗМІ. Виконання даного завдання передбачає наступні кроки:
Вибір організації, для якої передбачається складання медіа-карти.
Визначення мети складання медіа-карти.
Визначення цільових груп громадськості організації.
Зробити вибірку ЗМІ.
Виділити критерії, на основі яких буде складена медіа-карта.
Знайти необхідну інформацію.
Внести інформацію в таблицю.
Медіа-карта складається з двох частин: вступу та основної частини. Вступ повинен розкривати інформацію про регіон, по якому проводиться вибірка, кількість ЗМІ, що будуть згадані в медіа-карті, основні напрями діяльності організації, для якої складається медіа-карта, її адреса, контактний телефон, цільові групи громадськості організації. Основна частина оформлюється у вигляді таблиці і повинна містити наступну інформацію:
Назва ЗМІ, адреса і телефони редакції, тираж.
П.І.Б головного редактора і журналістів, які займаються визначеною тематикою.
Основна тематика і спрямованість ЗМІ (розважальні, політичні, економічні і т.д.).
Основні рубрики та їх автори.
Основні програми місцевого ТБ та радіо.
Періодичність виходу