Практичне заняття №1

Матеріали семінару 

1. Давногрецький епос та його відгомин у Вергілія. 

Будь ласка, перед читанням твору запишіть значення терміну «екфразис». Під час презентації ознайомте з ним групу.

2.1 Одіссея. Пісня 21, вірші 1-82; 285- до кінця. (Лук Одіссея) https://www.ukrlib.com.ua/world/printitzip.php?tid=530

2.2 Іліада. Пісня 18, від 462 до кінця (Опис роботи Гефеста й щита Ахілла)

https://www.ukrlib.com.ua/world/printitzip.php?tid=529

2.3 Вергілій. Енеїда. Книга 8, 608-731 (Щит Енея)

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=560  (3.2 + 3.3)

 

2. Антична лірика: від міфології до особистості. 

Подумайте, як міфічний сюжет стає елементом лірики. Знайдіть додаткову інформацію про сюжет Пірама і Тізби та відтворення цього сюжету в літературі доби Відродження. 

Публій Овідій Назон. Метаморфози. Книга IV. Пірам і Тізба https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=574

 

3. Міф перетворюється в казку. Роль наратора. 

Подумайте, чим відрізняється міф від казки. Чому історія Амура і Психеї є казкою, а не міфом?

Апулей. Золотий віслюк (казка про Амура й Психею: кн. 4, від №https://chtyvo.org.ua/authors/Apulei/Metamorfozy_abo_Zolotyi_osel/ 

Читати 27, кн.5, кн. 6 до №24) всім для самостійного опрацювання і конспектування

Ніцше Ф. Народження поезії з духу музики (фрагменти) в кн. Антологія світової літературно-критичної думки ХХ ст. / за ред. М. Зубрицької. – Львів, Літопис, 2002. – 2-е вид., допов. – 832 с. – С. 55 – 70.

Онлайн доступ: https://chtyvo.org.ua/authors/Zubrytska_Mariia/Antolohiia_svitovoi_literaturno-krytychnoi_dumky_XX_st/ , тут С. 40 – 55.

Додатково - ПДФ https://drive.google.com/file/d/1WzLs6zMSx4EsnLOre0jlMry2uDR2RL8j/view?usp=share_link