Практичне заняття №1
Матеріали семінару
1. Давногрецький епос та його відгомин у Вергілія.
Будь ласка, перед читанням твору запишіть значення терміну «екфразис». Під час презентації ознайомте з ним групу.
2.1 Одіссея. Пісня 21, вірші 1-82; 285- до кінця. (Лук Одіссея) https://www.ukrlib.com.ua/world/printitzip.php?tid=530
2.2 Іліада. Пісня 18, від 462 до кінця (Опис роботи Гефеста й щита Ахілла)
https://www.ukrlib.com.ua/world/printitzip.php?tid=529
2.3 Вергілій. Енеїда. Книга 8, 608-731 (Щит Енея)
https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=560 (3.2 + 3.3)
2. Антична лірика: від міфології до особистості.
Подумайте, як міфічний сюжет стає елементом лірики. Знайдіть додаткову інформацію про сюжет Пірама і Тізби та відтворення цього сюжету в літературі доби Відродження.
Публій Овідій Назон. Метаморфози. Книга IV. Пірам і Тізба https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=574
3. Міф перетворюється в казку. Роль наратора.
Подумайте, чим відрізняється міф від казки. Чому історія Амура і Психеї є казкою, а не міфом?
Апулей. Золотий віслюк (казка про Амура й Психею: кн. 4, від №https://chtyvo.org.ua/authors/Apulei/Metamorfozy_abo_Zolotyi_osel/
Читати 27, кн.5, кн. 6 до №24) всім для самостійного опрацювання і конспектування
Ніцше Ф. Народження поезії з духу музики (фрагменти) в кн. Антологія світової літературно-критичної думки ХХ ст. / за ред. М. Зубрицької. – Львів, Літопис, 2002. – 2-е вид., допов. – 832 с. – С. 55 – 70.
Онлайн доступ: https://chtyvo.org.ua/authors/Zubrytska_Mariia/Antolohiia_svitovoi_literaturno-krytychnoi_dumky_XX_st/ , тут С. 40 – 55.
Додатково - ПДФ https://drive.google.com/file/d/1WzLs6zMSx4EsnLOre0jlMry2uDR2RL8j/view?usp=share_link