Здатність розв’язувати складні задачі або проблеми в галузі освіти, що передбачає застосування інновацій та/або проведення досліджень за предметною спеціальністю і характеризується невизначеністю умов.
Загальні компетентності (ЗК)
ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК2. Здатність використовувати цифрові освітні ресурси, інформаційні та комунікаційні технології у професійній діяльності.
ЗК3. Здатність планувати та управляти освітньою діяльністю, забезпечувати та оцінювати якість виконуваних робіт.
ЗК4. Здатність виявляти та вирішувати проблеми у сфері професійної діяльності, бути критичним і самокритичним.
ЗК5. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) та приймати обґрунтовані рішення.
ЗК6. Здатність розробляти та презентувати освітні проєкти, управляти ними та мотивувати виконавців на досягнення спільної мети.
ЗК7. Здатність здійснювати дослідження за предметною спеціальністю, прогнозувати та презентувати отримані результати.
ЗК8. Здатність поважати різноманітність і мультикультурність суспільства, усвідомлювати необхідність рівних можливостей для всіх учасників освітнього процесу.
Спеціальні (фахові) компетентності
ФК1. Здатність до поглиблення знань і розуміння предметної області та професійної діяльності.
ФК2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності.
ФК3. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати потреби, перспективи та наявні ресурси для професійного розвитку впродовж життя.
ФК4. Здатність до моделювання змісту навчання, формування в здобувачів освіти компетентностей, передбачених освітніми програмами, та здійснення інтегрованого навчання.
ФК5. Здатність використовувати ефективні шляхи мотивації здобувачів освіти до саморозвитку, спрямовувати їх на прогрес і формувати у них обґрунтовану позитивну самооцінку.
ФК6. Здатність до конструктивної взаємодії та комунікації з учасниками освітнього процесу.
ФК7. Здатність забезпечувати функціонування безпечного та інклюзивного освітнього середовища.
ФК8. Здатність формувати в здобувачів освіти культуру академічної доброчесності та дотримуватися її принципів у власній професійній діяльності.
Спеціальні (предметні) компетентності
ПК 1. Здатність критично осмислювати надбання та новітні досягнення наук із захисту України, національної безпеки, у сфері національного лідерства необхідні для професійної та/або інноваційної діяльності.
ПК2. Здатність застосовувати поглиблені знання з галузей військової справи, національної безпеки та безпеки життєдіяльності, для вирішення професійних завдань; вільно користуватися спеціальною термінологією в цих галузях досліджень.
ПК 3. Здатність використовувати сучасні методи й технології навчання захисту України, доступно транслювати їх у площину навчальних предметів з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей здобувачів освіти.
ПК 4. Здатність проєктувати форми та методи контролю якості освіти, здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу, обирати та розробляти ефективні види контрольно-вимірювальних матеріалів.
ПК 5. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук, критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності.
ПК 6. Застосовувати в педагогічній діяльності наукові методи пізнання, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати та інтерпретувати результати, створювати моделі та вивчати їхню дієвість.
ПК 7. Вміти визначати та застосовувати теоретичні поняття, положення, концепції для аналізу й пояснень соціальних фактів військового та безпекового змісту, явищ, процесів, використовувати комплекс наукових дефініцій для вирішення науково-практичних та професійних завдань.
ПК 8.Здатність організовувати і здійснювати дослідницьку діяльність із захисту України та національно-патріотичного виховання в шкільній та позашкільній роботі, формувати лідерські якості.
ПК 9. Здатність розвивати навички лідерської поведінки, індивідуальної та колективної діяльності.
Програмні результати навчання (ПР)
РН1. Застосовувати знання з психології, педагогіки, фундаментальних і прикладних наук (відповідно до предметної спеціальності) у практичних ситуаціях здійснення освітньої діяльності, поглиблювати знання з предметної області.
РН2. Використовувати цифрові освітні ресурси, інформаційні та комунікаційні технології для пошуку, обробки та обміну інформацією у професійній діяльності, презентації власних та спільних результатів, реалізації дистанційного та змішаного навчання тощо.
РН3. Називати й описувати основні принципи, функції, сучасні форми та методи управління освітньої діяльності, демонструвати вміння планувати й управляти освітньою діяльністю, забезпечувати та оцінювати її якість.
РН4. Формулювати наявні проблеми у сфері освітньої діяльності, демонструвати навички їх критичного аналізу, генерувати нові ідеї, аргументувати можливі шляхи їх вирішення та критично оцінює їх спроможність.
РН5. Описувати методику розробки освітніх проєктів, пояснювати зміст та призначення їх етапів, аналізувати спроможність управління процесом їх впровадження, прогнозувати очікувані результати.
РН6. Визначати та характеризувати основні принципи, закони, методики та апарат досліджень за предметною спеціальністю, здійснювати дослідження, прогнозувати та презентувати отримані результати.
РН7. Визначати, аналізувати та характеризувати педагогічні інновації, демонструвати вміння їх практичного застосування у професійній діяльності.
РН8. Описувати показники якості педагогічної діяльності, аналізувати можливі впливи на них внутрішніх і зовнішніх чинників, визначати індивідуальні професійні потреби, шляхи покращення власної педагогічної майстерності, обирати ресурси для професійного розвитку впродовж життя.
РН9. Демонструвати уміння класифікувати, упорядковувати й узагальнювати навчальний матеріал відповідно до умов освітнього процесу, до потреб формування в здобувачів освіти компетентностей, передбачених освітніми програмами, та здійснювати інтегроване навчання.
РН10. Називати й аналізувати шляхи мотивації здобувачів освіти до саморозвитку, формувати їхню адекватну позитивну самооцінку.
РН11. Демонструвати уміння забезпечувати конструктивну взаємодію з учасниками освітнього процесу.
РН12. Знати та дотримуватися умов функціонування безпечного та інклюзивного освітнього середовища.
РН13. Демонструвати дотримання культури академічної доброчесності у власній діяльності та демонструє вміння формувати її в здобувачів освіти
РН 14. Знати і аналізувати сучасні наукові дослідження з проблем військової справи, національної безпеки та безпеки життєдіяльності й імплементувати знання у навчальну і практичну діяльність.
РН15. Застосовувати сучасні методики й технології, зокрема інформаційні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості дослідження в галузі викладання та навчання захисту України та національному лідерству.
РН16.Характеризувати існуючі парадигми формування української державності та її військово-безпекових інституцій, її обумовленість, соціодинаміку та національне лідерство на тлі світових процесів.
РН17. Володіти вміннями виконувати власне дослідження (проєкт, освітній практико орієнтований проєкт), узагальнювати й оприлюднювати результати діяльності з розроблення актуальної проблеми (у фахових публікаціях, виступах).
РН 18.Демонструвати інтегроване мислення, пояснювати цілісну картину суспільного розвитку у галузі національної безпеки та лідерства через міжпредметні зв’язки.
РН 19. Розуміти, пояснювати і транслювати духовні та національні цінності в навчально-виховну діяльність вчителя захисту України.
РН 20. Знати й аналізувати безпекову ситуацію в країні та світі, методи діяльності в умовах надзвичайного стану, в т. ч. методи командної роботи, імплементувати знання у навчальну і практичну діяльність.