Структура за темами

  • Проєкт ОПП

    Зауваження та рекомендації щодо освітньо-професійної програми Ви можете надіслати на електронну адресу гаранта ОПП кандидата філософських наук, доцента кафедри психології та соціального забезпечення Сабадухи Олексія Володимировича (kpsz_sov@ztu.edu.ua)

  • Мета та особливості освітньої програми

    Основна мета – надати майбутнім фахівцям достатній теоретичний обсяг знань і практичний рівень вмінь та навичок у галузі психології здоров’я; сформувати основні компетенції клінічного психолога для роботи з клієнтами та пацієнтами, які мають психічні та психосоматичні розлади.

    Програма спрямована на набуття компетентностей у сфері клінічної та реабілітаційної психології. Орієнтована на ґрунтовну спеціальну підготовку сучасних фахівців із психології здоров’я, ініціативних та здатних швидко адаптуватися до сучасних пріоритетів та напрямів розвитку психологічної науки. Освітньо-професійна програма формує фахівців з креативним способом мислення, здатних надавати кваліфіковану психологічну допомогу при різних психічних розладах. Освітня діяльність здійснюється в умовах тісної співпраці із закладами, установами та організаціями регіону, сфера діяльності яких, пов’язана зі сферою охорони здоров’я з метою набуття студентами практичних навичок та впровадження результатів науково-практичних розробок у роботу суб’єктів.

  • Компетентності

    Інтегральна компетентність

    Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері клінічної та реабілітаційної психології, що передбачають застосування основних психологічних теорій та методів психотерапії.

    Загальні компетентності (ЗК)

    ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
    ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
    ЗК3. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
    ЗК4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
    ЗК5. Здатність бути критичним і самокритичним.
    ЗК6. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
    ЗК7. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
    ЗК8. Навички міжособистісної взаємодії.
    ЗК9. Здатність працювати в команді.
    ЗК10. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
    ЗК11. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
    ЗК12. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
    ЗК 13. Здатність цілісного бачення проблемної ситуації, враховувати взаємозв’язки між різними аспектами, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.
    ЗК 14. Здатність аналізувати проблемну ситуацію у міждисциплінарному зрізі.

    Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (ФК)

    СК1. Здатність оперувати категоріально-понятійним апаратом психології
    СК2. Здатність до ретроспективного аналізу вітчизняного та зарубіжного досвіду розуміння природи виникнення, функціонування та розвитку психічних явищ.
    СК3. Здатність до розуміння природи поведінки, діяльності та вчинків.
    СК4. Здатність самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати психологічну інформацію з різних джерел
    СК5. Здатність використовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій
    СК6. Здатність самостійно планувати, організовувати та здійснювати психологічне дослідження
    СК7. Здатність аналізувати та систематизувати одержані результати, формулювати аргументовані висновки та рекомендації
    СК8. Здатність організовувати та надавати психологічну допомогу (індивідуальну та групову)
    СК9. Здатність здійснювати просвітницьку та психопрофілактичну відповідно до запиту
    СК10. Здатність дотримуватися норм професійної етики
    СК11. Здатність до особистісного та професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку
    СК12. Здатність надати експертну оцінку психологічним подіям та процесам
    СК13. Володіти навичками психологічного аналізу, прогнозу, надання практичних рекомендацій.
    СК 14. Знати особливості надання психолого-консультативної та психотерапевтичної допомоги.

  • Результати навчання

    РН1. Аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання.
    РН2. Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань.
    РН3. Здійснювати пошук інформації з різних джерел, у т.ч. з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, для вирішення професійних завдань.
    РН4. Обґрунтовувати власну позицію, робити самостійні висновки за результатами власних досліджень і аналізу літературних джерел.
    РН5. Обирати та застосовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій (тести, опитувальники, проективні методики тощо) психологічного дослідження та технології психологічної допомоги.
    РН6. Формулювати мету, завдання дослідження, володіти навичками збору первинного матеріалу, дотримуватися процедури дослідження.
    РН7. Рефлексувати та критично оцінювати достовірність одержаних результатів психологічного дослідження, формулювати аргументовані висновки.
    РН8. Презентувати результати власних досліджень усно / письмово для фахівців і нефахівців.
    РН9. Пропонувати власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності, приймати та аргументувати власні рішення щодо їх розв’язання.
    РН10. Формулювати думку логічно, доступно, дискутувати, обстоювати власну позицію, модифікувати висловлювання відповідно до культуральних особливостей співрозмовника.
    РН11. Складати та реалізовувати план консультативного процесу з урахуванням специфіки запиту та індивідуальних особливостей клієнта, забезпечувати ефективність власних дій.
    РН12. Складати та реалізовувати програму психопрофілактичних та просвітницьких дій, заходів психологічної допомоги у формі лекцій, бесід, круглих столів, ігор, тренінгів, тощо, відповідно до вимог замовника.
    РН13. Взаємодіяти, вступати у комунікацію, бути зрозумілим, толерантно ставитися до осіб, що мають інші культуральні чи гендерно-вікові відмінності.
    РН14. Ефективно виконувати різні ролі у команді у процесі вирішення фахових завдань, у тому числі демонструвати лідерські якості.
    РН15. Відповідально ставитися до професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку.
    РН16. Знати, розуміти та дотримуватися етичних принципів професійної діяльності психолога.
    РН17. Демонструвати соціально відповідальну та свідому поведінку, слідувати гуманістичним та демократичним цінностям у професійній та громадській діяльності.
    РН18. Вживати ефективних заходів щодо збереження здоров’я (власного й оточення) та за потреби визначати зміст запиту до супервізії.
    РН19. Вміти критично мислити у сфері професійної діяльності та формулювати психологічний висновок на основі психодіагностичного обстеження.

  • Освітньо-професійна програма

  • Робочі програми