Topic outline

  • ОПП "Комп'ютерна інженерія" (спеціальність F7/123 Комп'ютерна інженерія, бакалавр)

  • Проєкт ОПП Комп'ютерна інженерія (спеціальність F7 Комп'ютерна інженерія, бакалавр) - 2025

    Пропозиції щодо внесення змін в ОПП Комп'ютерна інженерія прохання надавати на офіційні електронні адреси:

    Гаранта програми, доцента кафедри комп'ютерної інженерії та кібербезпеки
    Головні Олени Сергіївни - kik_gos@ztu.edu.ua

    Завідувача кафедри комп'ютерної інженерії та кібербезпеки
    Єфіменка Андрія Анатолійовича - yefimenko.andrii@ztu.edu.ua

  • Навчальні плани ОПП Комп'ютерна інженерія (спеціальність F7/ 123 Комп'ютерна інженерія)

  • Мета та особливості освітньої програми

    Професійна підготовка фахівців з комп’ютерної інженерії, набуття ними компетентностей в застосуванні принципів, методів та засобів комп’ютерної інженерії.

    Тісна співпраця з державними та приватними організаціями з метою отримання практичних навичок експлуатації, адміністрування, забезпе­чення захисту комп’ютерних систем та мереж, навичок розробки та адміністрування баз даних,  розробки мережного та системного програмного забезпечення, проходження практичної підготовки з розробки нових і вдосконалення існуючих комп’ютерних мереж та систем з подальшим впровадженням науково-практичних розробок у діяльність організацій та установ. 

  • Компетентності

    Інтегральна компетентність

    Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності в комп’ютерній галузі або навчання, що передбачає застосування теорії та методів комп’ютерної інженерії і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

    Загальні компетентності (ЗК)

    КЗ 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу.

    КЗ 2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

    КЗ 3. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

    КЗ 4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

    КЗ 5. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

    КЗ 6. Навички міжособистісної взаємодії.

    КЗ 7. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

    КЗ 8. Здатність працювати в команді.

    КЗ 9. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

    КЗ 10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

    Загальні компетентності, визначені за освітньою програмою:

    КЗ 11. Здатність до розуміння предметної галузі та професійної діяльності.

    КЗ 12. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з використанням інформаційних та комунікаційних технологій.

    Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК)

    КФ 1. Здатність застосовувати законодавчу та нормативно-правову базу, а також державні та міжнародні вимоги, практики і стандарти з метою здійснення професійної діяльності в галузі комп’ютерної інженерії.

    КФ 2. Здатність використовувати сучасні методи і мови програмування для розроблення алгоритмічного та програмного забезпечення.

    КФ 3. Здатність створювати системне та прикладне програмне забезпечення комп’ютерних систем та мереж.

    КФ 4. Здатність забезпечувати захист інформації, що обробляється в комп’ютерних та кіберфізичних системах та мережах з метою реалізації встановленої політики інформаційної безпеки.

    КФ 5. Здатність використовувати засоби і системи автоматизації проектування до розроблення компонентів комп’ютерних систем та мереж, Інтернет додатків, кіберфізичних систем тощо.

    КФ 6. Здатність проектувати, впроваджувати та обслуговувати комп’ютерні системи та мережі різного виду та призначення.

    КФ 7. Здатність використовувати та впроваджувати нові технології, включаючи технології розумних, мобільних, зелених і безпечних обчислень, брати участь в модернізації та реконструкції комп’ютерних систем та мереж, різноманітних вбудованих і розподілених додатків, зокрема з метою підвищення їх ефективності.

    КФ 8. Готовність брати участь у роботах з впровадження комп’ютерних систем та мереж, введення їх до експлуатації на об’єктах різного призначення.

    КФ 9. Здатність системно адмініструвати, використовувати, адаптувати та експлуатувати наявні інформаційні технології та системи.

    КФ 10. Здатність здійснювати організацію робочих місць, їхнє технічне оснащення, розміщення комп'ютерного устаткування, використання організаційних, технічних, алгоритмічних та інших методів і засобів захисту інформації.

    КФ 11. Здатність оформляти отримані робочі результати у вигляді презентацій, науково-технічних звітів.

    КФ 12. Здатність ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу програмно-технічних засобів, комп’ютерних та кіберфізичних систем, мереж та їхніх компонентів шляхом використання аналітичних методів і методів моделювання.

    КФ 13. Здатність вирішувати проблеми у галузі комп’ютерних та інформаційних технологій, визначати обмеження цих технологій.

    КФ 14. Здатність проектувати системи та їхні компоненти з урахуванням усіх аспектів їх життєвого циклу та поставленої задачі, включаючи створення, налаштування, експлуатацію, технічне обслуговування та утилізацію.

    КФ 15. Здатність аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати, обґрунтовувати та захищати прийняті рішення.

    Спеціальні компетентності, визначені за освітньою програмою:

    КФ 16. Здатність до аналізу, синтезу і оптимізації комп’ютерних систем та мереж з використанням математичних моделей і методів.

    КФ 17. Здатність забезпечувати проєктування та розроблення програмних і технічних засобів комп’ютерних систем та мереж.

    КФ 18. Здатність організовувати збір, оброблення та зберігання даних у базах та сховищах даних, передачу та захист інформації в комп’ютерних системах та мережах.

    КФ 19. Здатність застосовувати сучасних інформаційних технологій, технологій комп’ютерної інженерії, методів та засобів забезпечення кібербезпеки та захисту інформації під час виконання функціональних завдань та обов’язків.

  • Результати навчання

    РН 1. Знати і розуміти наукові положення, що лежать в основі функціонування комп’ютерних засобів, систем та мереж.

    РН 2. Мати навички проведення експериментів, збирання даних та моделювання в комп’ютерних системах.

    РН 3. Знати новітні технології в галузі комп’ютерної інженерії.

    РН 4. Знати та розуміти вплив технічних рішень в суспільному, економічному, соціальному і екологічному контексті.

    РН 5. Мати знання основ економіки та управління проектами.

    РН 6. Вміти застосовувати знання для ідентифікації, формулювання і розв’язування технічних задач спеціальності, використовуючи методи, що є найбільш придатними для досягнення поставлених цілей.

    РН 7. Вміти розв’язувати задачі аналізу та синтезу засобів, характерних для спеціальності.

    РН 8. Вміти системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування нових ідей.

    РН 9. Вміти застосовувати знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації програмно-технічних засобів комп’ютерних систем та мереж для вирішення технічних задач спеціальності.

    РН 10. Вміти розробляти програмне забезпечення для вбудованих і розподілених застосувань, мобільних і гібридних систем, розраховувати, експлуатувати, типове для спеціальності обладнання.

    РН 11. Вміти здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач комп’ютерної інженерії.

    РН 12. Вміти ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди.

    РН 13. Вміти ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу комп’ютерних систем та їх компонентів.

    РН 14. Вміти поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів.

    РН 15. Вміти виконувати експериментальні дослідження за професійною тематикою.

    РН 16. Вміти оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення.

    РН 17. Спілкуватись усно та письмово з професійних питань українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською).

    РН 18. Використовувати інформаційні технології та інші методи для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях.

    РН 19. Здатність адаптуватись до нових ситуацій, обґрунтовувати, приймати та реалізовувати у межах компетенції рішення.

    РН 20. Усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань, удосконалення креативного мислення.

    РН 21. Якісно виконувати роботу та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.

    Результати навчання, визначені за освітньою програмою:

    РН 22. Використовувати знання з фундаментальних природничих, математичних та загально-інженерних дисциплін для вирішення типових завдань проєктування, побудови та адміністрування комп’ютерних систем та мереж.

    РН 23. Використовувати навички розроблення алгоритмів та програмування мовами низького та високого рівнів, навички проєктування, розроблення, адміністрування і захисту баз даних та інформаційних ресурсів (зокрема веб-ресурсів).

    РН 24. Обґрунтовувати застосування методів, способів та технологій збору, зберігання, оброблення, передавання та захисту даних у комп’ютерних системах та мережах.

  • Робочі програми обов'язкових освітніх компонент (навчальних дисциплін, практик, підсумкової атестації)-2023