Структура за темами

  • Проєкт освітньо-професійної програми на 2024-2025н.р.

  • Мета та особливості освітньої програми

    Професійна підготовка висококваліфікованих фахівців, здатних здійснювати інноваційну науково-дослідну та виробничу діяльність з розробки та впровадження сучасних технологій в екології, а також здатних розв’язувати комплексні задачі та проблеми у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування.

    Освітньо-професійна програма (90 кредитів) включає навчальні дисципліни, що поглиблюють дослідницькі компетентності та знання спеціальних розділів фундаментальних та професійно-орієнтованих дисциплін. Реалізується з використанням програмних пакетів, методів математичного моделювання, в ході проєктної діяльності, потребує глибоких теоретичних знань та навичок експериментаторів. Формує спеціалістів в галузі екології з новим перспективним способом мислення, здатних не лише застосовувати засвоєні знання, але й генерувати нові на базі сучасних досягнень науки, а також здатних займатися науково-дослідницькою діяльністю. Вимагає спеціальної практики на підприємствах або в організаціях, які займаються природоохоронною діяльністю 

    • Компетентності

      Інтегральна компетентність

      Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій, та характеризуються комплексністю і невизначеністю умов.


      Загальні компетентності (ЗК)

      ЗК01. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

      ЗК02. Здатність приймати обґрунтовані рішення.

      ЗК03. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

      ЗК04. Здатність розробляти та управляти проектами.

      ЗК05. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

      ЗК06. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

      ЗК07. Здатність мотивувати людей та рухатись до спільної мети.

      ЗК08. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.

      ЗК19. Здатність використовувати знання інформаційних і комунікаційних технологій на практиці.

      ЗК20. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).

      ЗК21. Здатність до прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та методів прогнозування.

      Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК)

      СК09. Обізнаність на рівні новітніх досягнень, необхідних для дослідницької та/або інноваційної діяльності у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування.

      СК10. Здатність застосовувати міждисциплінарні підходи при критичному осмисленні екологічних проблем.

      СК11. Здатність до використання принципів, методів та організаційних процедур дослідницької та/або інноваційної діяльності.

      СК12. Здатність застосовувати нові підходи до аналізу та прогнозування складних явищ, критичного осмислення проблем у професійній діяльності.

      СК13. Здатність доводити знання та власні висновки до фахівців та нефахівців.

      СК14. Здатність управляти стратегічним розвитком команди в процесі здійснення професійної діяльності у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування.

      СК15. Здатність до організації робіт, пов’язаних з оцінкою екологічного стану, захистом довкілля та оптимізацією природокористування, в умовах неповної інформації та суперечливих вимог.

      СК16. Здатність до самоосвіти та підвищення кваліфікації на основі інноваційних підходів у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування.

      СК17. Здатність самостійно розробляти екологічні проекти шляхом творчого застосування існуючих та генерування нових ідей.

      СК18. Здатність оцінювати рівень негативного впливу природних та антропогенних факторів екологічної небезпеки на довкілля та людину.

      СК22. Здатність здійснювати моніторинг стану об’єктів природного середовища за параметрами, які характеризують радіоекологічну ситуацію як в зоні забруднення, так і за її межами.

      СК23. Уміння прогнозувати екологічний стан територій, забруднених радіонуклідами.

      СК24. Здатність використовувати основні математичні моделі радіаційної обстановки, які описують вплив іонізуючих випромінювань на живі об’єкти різного рівня організації.

      СК25. Вміння використовувати математичне моделювання для оцінювання впливу, поведінки, розподілу та перерозподілу радіонуклідів у різних ландшафтних умовах.

      • Програмні результати навчання

        ПР01. Знати та розуміти фундаментальні і прикладні аспекти наук про довкілля.

        ПР02. Уміти використовувати концептуальні екологічні закономірності у професійній діяльності.

        ПР03. Знати на рівні новітніх досягнень основні концепції природознавства, сталого розвитку і методології наукового пізнання.

        ПР04. Знати правові та етичні норми для оцінки професійної діяльності, розробки та реалізації соціально-значущих екологічних проектів в умовах суперечливих вимог.

        ПР05. Демонструвати здатність до організації колективної діяльності та реалізації комплексних природоохоронних проектів з урахуванням наявних ресурсів та часових обмежень.

        ПР06. Знати новітні методи та інструментальні засоби екологічних досліджень, у тому числі методи та засоби математичного і геоінформаційного моделювання.

        ПР07. Уміти спілкуватися іноземною мовою в науковій, виробничій та соціально-суспільній сферах діяльності.

        ПР08. Уміння доносити зрозуміло і недвозначно професійні знання, власні обґрунтування і висновки до фахівців і широкого загалу.

        ПР09. Знати принципи управління персоналом та ресурсами, основні підходи до прийняття рішень в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог.

        ПР10. Демонструвати обізнаність щодо новітніх принципів та методів захисту навколишнього середовища.

        ПР11. Уміти використовувати сучасні інформаційні ресурси з питань екології, природокористування та захисту довкілля.

        ПР12. Уміти оцінювати ландшафтне і біологічне різноманіття та аналізувати наслідки антропогенного впливу на природні  середовища.

        ПР13. Уміння оцінювати потенційний вплив техногенних об’єктів та господарської діяльності на довкілля.

        ПР14. Застосовувати нові підходи для вироблення стратегії прийняття рішень у складних непередбачуваних умовах.

        ПР15. Оцінювати екологічні ризики за умов недостатньої інформації та суперечливих вимог.

        ПР16. Вибирати оптимальну стратегію господарювання та/або природокористування в залежності від екологічних умов.

        ПР17. Критично осмислювати теорії, принципи, методи і поняття з різних предметних галузей для вирішення теоретичних задач і проблем екології.

        ПР18. Уміти використовувати сучасні методи обробки і інтерпретації інформації при проведенні екологічних досліджень.

        ПР19. Уміти самостійно планувати виконання дослідницького завдання та формулювати висновки за його результатами.

        ПР20. Володіти основами виконання екологічних досліджень та еколого-експертної оцінки впливу на довкілля.

        ПР21. Уміти використовувати інформаційні технології у професійній діяльності, працювати в комп’ютерних мережах з використанням спеціалізованих програмних засобів, мати навички отримання, збереження, обробки та поширення професійної наукової інформації.

        ПР22. Уміти оцінювати радіобіологічні, радіоекологічні та екологічні наслідки радіаційних аварій на природні середовища, екосистеми різних типів, біоту.

        ПР23. Володіти основами проектування, експертно-аналітичної оцінки та виконання радіоекологічних досліджень з використанням відповідного лабораторного обладнання.

        • Освітньо-професійні програми

        • Навчальні плани