101 - Екологія
Структура за темами
-
Основною ціллю освітньої програми є інтелектуальний, соціокультурний та особистісний розвиток здобувача вищої освіти за рахунок поєднання здобуття фундаментальних знань, прикладних умінь і навичок проектного навчання з володінням іноземними мовами, цифровими та інформаційними технологіями, а також формування у здобувачів вищої освіти комплексу знань, умінь та навичок для застосування в професійній діяльності у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування.
Вимагає спеціальної практики на підприємствах або в організаціях, які займаються природоохоронною діяльністю. Високий рівень підготовки забезпечується розвиненою міжнародною співпрацею та залученням до освітнього процесу провідних фахівців з охорони навколишнього середовища та суміжних галузей. Фахівці, залучені до професійної і наукової підготовки, пройшли стажування у провідних європейських університетах, мають міжнародний досвід освітньої і наукової діяльності.
-
Інтегральна компетентність
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у сфері екології, охорони довкілля і збалансованого природокористування, або у процесі навчання, що передбачає застосування основних теорій та методів наук про довкілля, та характеризуються комплексністю і невизначеністю умов.
Загальні компетентності (К)
К01. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.
К02. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
К03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
К04. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
К05. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
К06. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
К07. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
К08. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
К09. Здатність працювати в команді.
К10. Навички міжособистісної взаємодії.
К11. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
К12. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
К13. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
К27. Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності.Фахові компетентності спеціальності (ФК)
К14. Знання та розуміння теоретичних основ екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування.
К15. Здатність до критичного осмислення основних теорій, методів та принципів природничих наук.
К16. Розуміння основних теоретичних положень, концепцій та принципів математичних та соціально-економічних наук.
К17. Знання сучасних досягнень національного та міжнародного екологічного законодавства.
К18. Здатність до оцінки впливу процесів техногенезу на стан навколишнього середовища та виявлення екологічних ризиків, пов’язаних з виробничою діяльністю.
К19. Здатність до використання основних принципів та складових екологічного управління.
К20. Здатність проводити екологічний моніторинг та оцінювати поточний стан навколишнього середовища.
К21. Здатність обґрунтовувати необхідність та розробляти заходи, спрямовані на збереження ландшафтно-біологічного різноманіття та формування екологічної мережі.
К22. Здатність до участі в розробці системи управління та поводження з відходами виробництва та споживання.
К23. Здатність до використання сучасних інформаційних ресурсів для екологічних досліджень.
К24. Здатність інформувати громадськість про стан екологічної безпеки та збалансованого природокористування.
К25. Здатність до опанування міжнародного та вітчизняного досвіду вирішення регіональних та транскордонних екологічних проблем.
К26. Здатність до участі в управлінні природоохоронними діями та/або екологічними проектами.
К28. Здатність організувати роботу на підприємстві відповідно до вимог безпеки життєдіяльності.
К29. Здатність аналізувати та прогнозувати загрози в межах постраждалих від військових дій та забруднених вибухонебезпечними предметами територіях, розробляти комплекс заходів з метою мінімізації та ліквідації пов'язаної з ними небезпеки.
К30. Здатність розробляти проєкти із захисту, збереження, забезпечення відтворення та відновлення навколишнього середовища, соціальної, цивільної та критичної інфраструктури.
К31. Здатність проводити спостереження та інструментальний і лабораторний контроль якості навколишнього середовища, впливу на нього зовнішніх факторів, з відбором зразків (проб) природних компонентів.
К32. Здатність застосовувати практичні навички одержання та візуалізації інформації щодо поточного стану різних компонентів довкілля. -
ПР01. Демонструвати розуміння основних принципів управління природоохоронними діями та/або екологічними проектами.
ПР02. Розуміти основні екологічні закони, правила та принципи охорони довкілля та природокористування.
ПР03. Розуміти основні концепції, теоретичні та практичні проблеми в галузі природничих наук, що необхідні для аналізу і прийняття рішень в сфері екології, охорони довкілля та оптимального природокористування.
ПР04. Використовувати принципи управління, на яких базується система екологічної безпеки.
ПР05. Знати концептуальні основи моніторингу та нормування антропогенного навантаження на довкілля.
ПР06. Виявляти фактори, що визначають формування ландшафтно-біологічного різноманіття.
ПР07. Розв’язувати проблеми у сфері захисту навколишнього середовища із застосуванням загальноприйнятих та/або стандартних підходів та міжнародного і вітчизняного досвіду.
ПР08. Уміння проводити пошук інформації з використанням відповідних джерел для прийняття обґрунтованих рішень.
ПР09. Демонструвати навички оцінювання непередбачуваних екологічних проблем і обдуманого вибору шляхів їх вирішення.
ПР10. Уміння застосовувати програмні засоби, ГІС-технології та ресурси Інтернету для інформаційного забезпечення екологічних досліджень.
ПР11. Уміння прогнозувати вплив технологічних процесів та виробництв на навколишнє середовище.
ПР12. Брати участь у розробці та реалізації проектів, направлених на оптимальне управління та поводження з виробничими та муніципальними відходами.
ПР13. Уміти формувати ефективні комунікаційні стратегії з метою донесення ідей, проблем, рішень та власного досвіду в сфері екології.
ПР14. Уміти доносити результати діяльності до професійної аудиторії та широкого загалу, робити презентації та повідомлення.
ПР15. Уміти пояснювати соціальні, економічні та політичні наслідки впровадження екологічних проектів.
ПР16. Вибирати оптимальну стратегію проведення громадських слухань щодо проблем та формування територій природно-заповідного фонду та екологічної мережі.
ПР17. Усвідомлювати відповідальність за ефективність та наслідки реалізації комплексних природоохоронних заходів.
ПР18. Поєднувати навички самостійної та командної роботи задля отримання результату з акцентом на професійну сумлінність та відповідальність за прийняття рішень.
ПР19. Підвищувати професійний рівень шляхом продовження формальної освіти та самоосвіти.
ПР20. Уміння формувати запити та визначати дії, що забезпечують виконання норм і вимог екологічного законодавства.
ПР21. Уміти обирати оптимальні методи та інструментальні засоби для проведення досліджень, збору та обробки даних.
ПР22. Брати участь у розробці проектів і практичних рекомендацій щодо збереження довкілля.
ПР23. Демонструвати навички впровадження природоохоронних заходів та проектів.
ПР24. Розуміти і реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності вільного демократичного суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ПР25. Зберігати та примножувати досягнення і цінності суспільства на основі розуміння місця предметної області у загальній системі знань, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя.
ПР26. Вміти ідентифікувати та аналізувати проблеми, пов’язані з корупцією та недоброчесністю, формувати та оцінювати шляхи їх вирішення, як у професійній діяльності, так і у суспільному житті на рівні, необхідному для формування нетерпимості до будь-яких проявів недоброчесності задля утвердження цінностей доброчесного суспільства
ПР27. Вміти аналізувати поточний стан довкілля, його вразливість, визначати шкоду та збитки, завдані Україні внаслідок збройної агресії рф, починаючи з 19 лютого 2014 року, за окремими напрямами, прогнозувати потенційні ризики та загрози вибухонебезпечних предметів та забруднених ними територій, розробляти і обґрунтовувати заходи для мінімізації та відвернення їх наслідків, охорони та відновлення довкілля з метою забезпечення національної безпеки та покращення якості життя населення і зниження соціальної напруженості.
ПР28. Розробляти проєкти захисту, збереження, забезпечення відтворення та відновлення навколишнього середовища, соціальної, цивільної та критичної інфраструктури, здатних забезпечити стійкість, відновлення та модернізацію України без залучення додаткових інвестицій з використанням регіонально-сфокусованого та параметричного підходів до впровадження в рамках Плану Відновлення України.
ПР29. Використовувати концептуальні знання, включаючи сучасні теорії, підходи, принципи екологічної політики, фундаментальні знання з біології, хімії, фізики, математики, біотехнології та фахових і прикладних інженерно-технологічних дисциплін для моделювання та вирішення конкретних природозахисних задач.