Структура за темами

  • Проєкт освітньо-професійної програми на 2024-2025н.р.

  • Мета та особливості освітньої програми

    Підготовка бакалаврів з технологій захисту навколишнього середовища за спеціальністю 183 «Технології захисту навколишнього середовища» спрямована на формування у здобувачів вищої освіти комплексу загальних та фахових компетентностей для застосування у професійній діяльності, необхідних для вирішення практичних завдань у природозахисній та виробничій сферах та типових спеціалізованих завдань у сфері технологій захисту довкілля із урахуванням регіональних пріоритетів сталого розвитку.
    Програму розроблено із врахуванням регіональних особливостей та з метою підготовки фахівців для вирішення регіональних екологічних проблем, зокрема поводження з відходами, забруднення довкілля внаслідок ведення сільськогосподарської діяльності тощо, а також із врахуванням сучасних тенденцій у розвитку технологій захисту довкілля. Вимагає спеціальної практики на підприємствах або в організаціях, які займаються природоохоронною діяльністю

    • Компетентності

      Інтегральна компетентність
      Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми технічного і технологічного характеру у сфері екології, охорони довкілля, збалансованого природокористування, або у процесі навчання, що передбачає застосування теоретичних основ та методів технологій захисту навколишнього середовища, та характеризується комплексністю і невизначеністю умов.

      Загальні компетентності

      К01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

      К02 Знання і критичне розуміння предметної області та професійної діяльності.

      К03. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

      К04. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

      К05. Здатність приймати обґрунтовані рішення.

      К06. Здатність розробляти та управляти проектами.

      К07. Прагнення до збереження навколишнього середовища та забезпечення сталого розвитку суспільства.

      К08. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

      К09. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

      ЗК10. Здатність використовувати екологічну термінологію та спілкуватися фаховою державною мовою як усно, так і письмово.

      ЗК11. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

      ЗК12. Здатність генерувати нові ідеї (проявляти креативність). 

      Спеціальні (фахові) компетентності

      К10. Здатність до попередження забруднення довкілля та кризових явищ і процесів.

      К11. Здатність обґрунтовувати, здійснювати підбір, розраховувати, проектувати, модифікувати, готувати до роботи та використовувати сучасну техніку і обладнання для захисту та раціонального використання повітряного та водного середовищ, земельних ресурсів, поводження з відходами

      К12. Здатність проводити спостереження та інструментальний і лабораторний контроль навколишнього середовища, впливу на нього зовнішніх факторів, з відбором зразків (проб) природних компонентів.

      К13. Здатність здійснювати контроль за забрудненням повітряного басейну, водних об’єктів, ґрунтового покриву та геологічного середовища.

      К14. Здатність до розробки методів і технологій поводження з відходами та їх рециклінгу.

      К15. Здатність до проектування систем і технологій захисту навколишнього середовища та забезпечення їх функціонування.

      К16. Здатність до управління (розміщення і утилізація) відходами.

      К17. Здатність до забезпечення екологічної безпеки.

      К18. Здатність оцінювати вплив промислових об’єктів та інших об’єктів господарської діяльності на довкілля.

      ФК19. Здатність застосовувати міждисциплінарні підходи при критичному осмисленні екологічних проблем.

      ФК20. Здатність застосовувати практичні навички одержання та візуалізації інформації щодо поточного стану різних компонентів довкілля.

      • Програмні результати навчання

        ПР01. Знати сучасні теорії, підходи, принципи екологічної політики, фундаментальні положення з біології, хімії, фізики, математики, біотехнології та фахових і прикладних інженерно-технологічних дисциплін для моделювання та вирішення конкретних природозахисних задач у виробничій сфері.

        ПР02. Вміти аналітично опрацьовувати іншомовні джерела з метою отримання інформації, що необхідна для розв’язання природоохоронних завдань.

        ПР03. Вміти використовувати інформаційні технології та комунікаційні мережі для природоохоронних задач.

        ПР04. Обґрунтовувати природозахисні технології, базуючись на розумінні механізмів впливу людини на навколишнє середовище і процесів, що відбуваються у ньому.

        ПР05. Вміти розробляти проекти з природоохоронної діяльності та управляти комплексними діями щодо їх реалізації.

        ПР06. Обґрунтовувати та застосовувати природні та штучні системи і процеси в основі природозахисних технологій відповідно екологічного імперативу та концепції сталого розвитку.

        ПР07. Здійснювати науково-обґрунтовані технічні, технологічні та організаційні заходи щодо запобігання забруднення довкілля.

        ПР08. Вміти продемонструвати навички вибору, планування, проектування та обчислення параметрів роботи окремих видів обладнання, техніки і технологій захисту навколишнього середовища, використовуючи знання фізико-хімічних властивостей полютантів, параметрів технологічних процесів та нормативних показників стану довкілля.

        ПР09. Вміти проводити спостереження, інструментальний та лабораторний контроль якості навколишнього середовища, здійснювати внутрішній контроль за роботою природоохоронного обладнання на промислових об’єктах і підприємствах на підставі набутих знань новітніх методів вимірювання та сучасного вимірювального обладнання і апаратури з використанням нормативно-методичної та технічної документації.

        ПР10. Вміти застосувати знання з контролю та оцінювання стану забруднення і промислових викидів, з аналізу динаміки їх зміни в залежності від умов та технологій очищення компонентів довкілля.

        ПР11. Вміти застосувати знання з вибору та обґрунтування методів та технологій збирання, сортування, зберігання, транспортування, видалення, знешкодження і переробки відходів виробництва й споживання; оцінювати їх вплив на якісний стан об’єктів довкілля та умови проживання і безпеку людей.

        ПР12. Обирати інженерні методи захисту довкілля, здійснювати пошук новітніх техніко-технологічних й організаційних рішень, спрямованих на впровадження у виробництво перспективних природоохоронних розробок і сучасного обладнання, аналізувати напрямки вдосконалення існуючих природоохоронних і природовідновлюваних технологій забезпечення екологічної безпеки.

        ПР13. Вміти застосовувати основні закономірності безпечних, ресурсоефективних і екологічно дружніх технологій в управлінні природоохоронною діяльністю, в тому числі, через системи екологічного керування відповідно міжнародним стандартам.

        ПР14. Вміти обґрунтовувати ступінь відповідності наявних або прогнозованих екологічних умов завданням захисту, збереження та відновлення навколишнього середовища.

        ПРН15. Вміти використовувати математичні знання  для статистичної обробки даних спостережень за станом довкілля та моделювання явищ і процесів, що відбуваються в ньому.

        ПРН16. Вміти доводити знання та власні висновки в сфері захисту довкілля до фахівців та нефахової аудиторії.

        • Освітньо-професійні програми

        • Навчальні плани