Загальне
Перегляд є доступним тільки з Вашого корпоративного акаунту як студента Житомирської політехніки (логін@student.ztu.edu.ua)
Перегляд є доступним тільки з Вашого корпоративного акаунту як студента Житомирської політехніки (логін@student.ztu.edu.ua)
Частина 1. Теоретичні основи прогнозування та аналізу економічних процесів
Частина 2. Аналіз та прогнозування рядів динаміки. Прості методи прогнозування на основі екстраполяції
1. Виконати завдання по Відео 1-21 за посиланням Ексель для початківців. Файл назвати "Відео 1-21_Шифр групи_Прізвище ІП". Кожний окремий аркуш назвати відповідно номеру відео. Наприклад: "Відео 1-21_ФБСМ-9_Ващук АМ"
2. Excel файл з виконаним завданням завантажити на освітній портал.
ОБОВ'ЯЗКОВО! Завдання з прикладу частково (не менше 50%) замінити власними (довільними, на свій смак даними).1) Передивитись ресурс "#2. SMART Таблиці та слайсери даних в Excel. Час оновити ваші таблиці." та виконати завдання використовуючи дані, наведені в відео. Файл назвати "SMART Таблиці_Шифр групи_Прізвище ІП". Наприклад: "SMART Таблиці_ФБСМ-9_Ващук АМ"
2) Передивитись ресурс "#3-1. Дашборди в Excel. Задіємо найважливіший інструмент аналітика - зведені таблиці." та виконати завдання використовуючи дані, наведені в відео. Файл назвати "Зведені таблиці_Шифр групи_Прізвище ІП". Наприклад: "Зведені таблиці_ФБСМ-9_Ващук АМ"
3) Прикріпити Excel файли з виконаним завданням. Якщо файли будуть завеликі - прибрати аркуші з вихідними даними.
Примітка: для більш детального ознайомлення з можливостями зведених таблиць рекомендовано передивитись відео MS Excel. Зведені таблиці та діаграми та Pivot Tables: How to Start?
1) Передивитись ресурс "#3-2. Дашборди в Excel. Візуалізація даних." та виконати завдання використовуючи дані, наведені в відео. Файл назвати "Дашборд_Шифр групи_Прізвище ІП". Наприклад: "Дашборд_ФБСМ-8_Ващук АМ".
2) Прикріпити Excel файл з виконаним завданням. Якщо файли будуть завеликі - прибрати аркуши з вихідними даними.
Примітка: можна також використовувати англомовні версії відео How to Create Dashboards in Excel та Fully Automated Excel dashboard with multiple source files | No VBA used.
Передивитись відео за посиланням Data Visualization: Then and Now та скласти на ним 15 тестів українською мовою з 5-ма варіантами відповідей. Надіслати файл з тестами. Обов'язково вказати правильні відповіді до тестів.
Файл назвати "Завдання 2.3_Шифр групи_Прізвище ІП". Наприклад: "Завдання 2.3_ФБСМ-8_Ващук АМ".
Передивитись відео за посиланням ChatGPT - повний детальний огляд можливостей і 22 способи використання (від новачка до експерта) та скласти на ним 10 тестів з 5-ма варіантами відповідей та однією правильною відповіддю. Надіслати файл з тестами. Обов'язково вказати правильні відповіді до тестів.
Файл назвати "ШІ-Тести_Шифр групи_Прізвище ІП". Наприклад: "ШІ-Тести_ФБСМ-9_Ващук АМ".
Віртуальна академія
1) Виконати завдання за шістьма відео за посиланням Аналіз даних в Power BI українською (використовувати запропоновані автором дані):
1.1)
1.2)
1.3)
1.4)
1.5)
1.6)
Файли називати за номером відео "Завдання 2.5 Відео-4_Шифр групи_Прізвище ІП". Наприклад: "Завдання 2.5 Відео-4_ФБСМ-9_Ващук АМ"
2) Прикріпити файли з виконаними завданнями.
АРХІВ
Тема 4. Методи та інструменти аналізу великих даних
Конспект лекції
Передивитись відео, посилання на які наведено нижче, скласти 15 тестів за їх змістом українською мовою з 5-ма варіантами відповідей та однією правильною відповіддю. Тести мають розкривати три поняття: Hadoop, MapReduce та Apache Spark. Надіслати файл з тестами. Обов'язково вказати правильні відповіді до тестів. На наступній парі їх обговоримо. Файл назвати "Завдання 4.1-Тести_Шифр групи_Прізвище ІП". Наприклад: "Завдання 4.1-Тести_ФБСМ-9_Ващук АМ".
Тема 5. Прогнозування та аналіз економічних процесів - Частина 1. Теоретичні основи прогнозування та аналізу економічних процесів
Конспект лекції
Тема 5. Прогнозування та аналіз економічних процесів - Частина 2. Аналіз та прогнозування рядів динаміки. Прості методи прогнозування на основі екстраполяції
Конспект лекції
1) За даними, наведеними в файлі "Обсяг реалізованої продукції (товарів, послуг) суб’єктів господарювання за видами економічної діяльності у 2010-2021 роках", розміщеному на освітньому порталі нижче, визначити базисні та ланцюгові характеристики динаміки: абсолютні прирости, темпи зростання і приросту, абсолютні значення 1 % приросту; обчислити середньорічні: абсолютний приріст, темп зростання та темп приросту. Методичні вказівки до виконання наведені в Завдання 5.1. Показники аналізу рядів динаміки.
Файл назвати "Сам роб 5.1_Шифр групи_Прізвище ІП". Наприклад: "Сам роб 5.1_ФБСМ-8_Ващук АМ.xlsx".
Примітка: Кожен студент виконує завдання за окремою галуззю – назви галузей, за якими необхідно виконати розрахунки наведені в файлі Вибір варіанту Завдання 5.1. Показники аналізу рядів динаміки.
2) зробити відповідні висновки в Word документі. Файл назвати "Висновки 5.1_Шифр групи_Прізвище ІП". Наприклад: "Висновки 5.1_ФБСМ-8_Ващук АМ.docx".
3) Завантажити файли.
Примітка: при виконанні лабораторної роботи використовувати відео-файл "Сам роб 5.1 Показники аналізу рядів динаміки" з папки Записи занять BDAinF.
Приклад розв'язання
1) За даними, обраними в самостійній роботі № 5.1 здійснити прогнозування на 5 наступних років: 2022, 2023, 2024, 2025, 2026 використовуючи наступні прості методи прогнозування на основі екстраполяції: «наївний»; метод двох крайніх точок; метод середніх групових точок; метод середнього абсолютного приросту; метод середнього коефіцієнту росту; метод екстраполяції на основі плинної середньої. Побудувати відповідні графіки з прогнозами.
2) Зробити відповідні висновки.
Файл назвати "Сам роб 5.2_Шифр групи_Прізвище ІП". Наприклад: "Сам роб 5.2_ФБСМ-8_Ващук АМ.xlsx".
Примітка: на ресурсі Записи занять BDAinF в папці "Сам роб 5.2" розміщено записи виконання завдання.
Тема 6. Прогнозування на основі кривих зростання. Криві підгонки
Конспект лекції
1) За даними, обраними в самостійній роботі № 5.1 Побудувати всі види кривих зростання (які доступні) за допомогою Excel. Методика розрахунків наведена в Самостійна робота № 6.1. Прогнозування на основі кривих підгонки. Метод рекоменд та обрати кращу (кращі) за показником детермінації R2 - мірі якості підгонки;
2) На новому робочому аркуші зробити прогнозні розрахунки на графіках прогнозу пунктиром та розрахувати прогнозні дані за прийнятними "кривими підгонки".
3) Зробити відповідні висновки.
Файлу, в якому виконували завдання надати ім’я: Сам_роб_6.1_група_Прізвище_Ініціали. Наприклад: Сам_роб_6.1_ФБСМ-9_Прохорчук_ІВ.xlsx. Завантажити Excel-файл з виконаними завданнями
Примітка: при виконанні завдання використовувати відео-файл "Сам роб 6.1.1 Криві підгонки" з папки Записи занять BDAinF.
1) За даними, обраними в самостійній роботі № 5.1 обрати форму «кривої зростання», яка найкращім чином описуватиме тренд використовуючи метод характеристик приросту. Методика розрахунків наведена в Самостійна робота № 6.2. Вибір форми кривої зростання. Метод характеристик приросту. Метод рекомендації.
2) Зробити відповідні висновки та прогнозні розрахунки.
Файлу, в якому виконували завдання надати ім’я: Сам_роб_6.2_група_Прізвище_Ініціали. Наприклад: Сам_роб_6.2_ФБСМ-8_Прохорчук_ІВ.xlsx. Завантажити Excel-файл з виконаними завданнями
Файлу з висновками надати ім’я: Висновки-Сам_роб_6.2_група_Прізвище_Ініціали. Наприклад: Висновки_Сам_роб_6.2_ФБСМ-8_Прохорчук_ІВ.docx.
Примітка: при виконанні завдання використовувати відео-файл "Сам роб 6.2 Метод характеристик приросту" з папки Записи занять BDAinF.
Тема 7. Оцінка якості прогнозу
Конспект лекції
За прогнозними моделями, побудованими при виконанні Самостійної роботи 5.2 та Самостійної роботи 6.1 здійснити оцінку якості отриманих прогнозів методом «прогноз екс-пост» за наведеним нижче прикладом (використовуючи абсолютні та відносні відхилення). Методичні рекомендації наведені в Сам роб 7.1. Оцінка якості прогнозу. Відхилення.
Файл назвати "Сам роб 7.1_Шифр групи_Прізвище ІП". Наприклад: "Сам роб 7.1_ЗФБС-22-М_Ващук АМ.xlsx".
Примітка: на ресурсі Записи занять BDAinF розміщено запис виконання завдання
Приклад виконання
1. Провести аналіз точності прогнозів, отриманих при виконанні Самостійної роботи 5.1 використовуючи параметричні методи.
2. За допомогою отриманих показників, зробити порівняльний аналіз точності прогнозів.
Більш детальна інформація у файлі Сам робота 7.2. Параметричні методи аналізу точності прогнозів
Файл назвати "Сам роб 7.2_Шифр групи_Прізвище ІП". Наприклад: "Сам роб 7.2_ФБСМ-8_Ващук АМ.xlsx".
Примітка: на ресурсі Записи занять АВДта БА розміщено запис виконання завдання. Файл з назвою "Лаб роб 7.2 (гр. ФБСМ-8) Оцінка точності прогнозів. Параметричні методи"
Завдання
Тема 9. Регресійні моделі в прогнозуванні
Конспект лекції
1) Опрацювати лекцію Тема 9. Регресійні моделі в прогнозуванні.
2) Обрати варіант згідно файлу «Порядок визначення варіанту самостійної роботи 9».
3) Розв’язати завдання згідно умови та методичних рекомендацій до їх виконання, наведених в Самостійна робота 9. Методичні вказівки до виконання.
4) Завантажити 2 файли:
Excel-файл з виконаним завданням. Файлу надати ім’я: Сам_роб_9_група_Призвіще_Ініціали. Наприклад: Сам_роб_9_ФБСМ-9_Прохорчук_ІВ.xlsx. Завантажити Excel-файл з виконаними завданнями
Word-документ з висновками. Файлу з висновками надати ім’я: Висновки-Сам-роб-9_група_Призвіще_Ініціали. Наприклад: Висновки-Сам-роб-9_ФБСМ-9_Прохорчук_ІВ.docx.
Примітка: на ресурсі Записи занять АВДта БА розміщено запис виконання завдання в папці "Сам роб 9".
гр. ФБСМ-9
гр. ЗФБС-23-М
1) Передивитись ресурс "#2. SMART Таблиці та слайсери даних в Excel. Час оновити ваші таблиці." та виконати завдання використовуючи дані, наведені в відео. Файл назвати "SMART Таблиці_Шифр групи_Прізвище ІП". Наприклад: "SMART Таблиці_ЗФБС-23-М_Ващук АМ"
2) Передивитись ресурс "#3-1. Дашборди в Excel. Задіємо найважливіший інструмент аналітика - зведені таблиці." та виконати завдання використовуючи дані, наведені в відео. Файл назвати "Зведені таблиці_Шифр групи_Прізвище ІП". Наприклад: "Зведені таблиці_ЗФБС-23-М_Ващук АМ"
3) Прикріпити Excel файли з виконаним завданням. Якщо файли будуть завеликі - прибрати аркуші з вихідними даними. Якщо і це не допоможе - надіслати на пошту natovan@ztu.edu.ua.
Примітка: для більш детального ознайомлення з можливостями зведених таблиць рекомендовано передивитись відео MS Excel. Зведені таблиці та діаграми та Pivot Tables: How to Start?
1) Передивитись ресурс "#3-2. Дашборди в Excel. Візуалізація даних." та виконати завдання використовуючи дані, наведені в відео. Файл назвати "Дашборд_Шифр групи_Прізвище ІП". Наприклад: "Дашборд_ЗФБС-23-М_Ващук АМ".
2) Прикріпити Excel файл з виконаним завданням. Якщо файли будуть завеликі - прибрати аркуши з вихідними даними.
Примітка: можна також використовувати англомовні версії відео How to Create Dashboards in Excel та Fully Automated Excel dashboard with multiple source files | No VBA used.
Тема 5. Прогнозування та аналіз економічних процесів - Частина 2. Аналіз та прогнозування рядів динаміки. Прості методи прогнозування на основі екстраполяції
Конспект лекції
1) За даними, наведеними в файлі "Обсяг реалізованої продукції (товарів, послуг) суб’єктів господарювання за видами економічної діяльності у 2010-2021 роках", розміщеному на освітньому порталі нижче, визначити базисні та ланцюгові характеристики динаміки: абсолютні прирости, темпи зростання і приросту, абсолютні значення 1 % приросту; обчислити середньорічні: абсолютний приріст, темп зростання та темп приросту. Методичні вказівки до виконання наведені в Завдання 5.1. Показники аналізу рядів динаміки.
Файл назвати "Сам роб 5.1_Шифр групи_Прізвище ІП". Наприклад: "Сам роб 5.1_ЗФБС-23-М_Ващук АМ.xlsx".
Примітка: Кожен студент виконує завдання за окремою галуззю – назви галузей, за якими необхідно виконати розрахунки наведені в файлі Вибір варіанту Завдання 5.1. Показники аналізу рядів динаміки (гр. ЗФБС-23-М).
2) зробити відповідні висновки в Word документі. Файл назвати "Висновки 5.1_Шифр групи_Прізвище ІП". Наприклад: "Висновки 5.1_ЗФБС-23-М_Ващук АМ.docx".
3) Завантажити файли.
Примітка: при виконанні лабораторної роботи використовувати відео-файл "Сам роб 5.1 Показники аналізу рядів динаміки" з папки Записи занять BDAinF.
1) За даними, обраними в самостійній роботі № 5.1 здійснити прогнозування на 5 наступних років: 2022, 2023, 2024, 2025, 2026 використовуючи наступні прості методи прогнозування на основі екстраполяції: «наївний»; метод двох крайніх точок; метод середніх групових точок; метод середнього абсолютного приросту; метод середнього коефіцієнту росту; метод екстраполяції на основі плинної середньої. Побудувати відповідні графіки з прогнозами.
2) Зробити відповідні висновки.
Файл назвати "Сам роб 5.2_Шифр групи_Прізвище ІП". Наприклад: "Сам роб 5.2_ЗФБС-23-М_Ващук АМ.xlsx".
Примітка: на ресурсі Записи занять BDAinF в папці "Сам роб 5.2" розміщено записи виконання завдання.
Тема 6. Прогнозування на основі кривих зростання. Криві підгонки
Конспект лекції
1) За даними, обраними в самостійній роботі № 5.1 Побудувати всі види кривих зростання (які доступні) за допомогою Excel. Методика розрахунків наведена в Самостійна робота № 6.1. Прогнозування на основі кривих підгонки. Метод рекоменд та обрати кращу (кращі) за показником детермінації R2 - мірі якості підгонки;
2) На новому робочому аркуші зробити прогнозні розрахунки на графіках прогнозу пунктиром та розрахувати прогнозні дані за прийнятними "кривими підгонки".
3) Зробити відповідні висновки.
Файлу, в якому виконували завдання надати ім’я: Сам_роб_6.1_група_Прізвище_Ініціали. Наприклад: Сам_роб_6.1_ЗФБС-23-М_Прохорчук_ІВ.xlsx. Завантажити Excel-файл з виконаними завданнями
Примітка: при виконанні завдання використовувати відео-файл "Сам роб 6.1.1 Криві підгонки" з папки Записи занять BDAinF.
Тема 7. Оцінка якості прогнозу
Конспект лекції
гр. ЗФБС-23-М (2023-2024 н.р.)