Інтегральною характеристикою особливостей роботи адаптера є сукупність підтримуваних їм режимів. Поводження адаптера в тім або іншому режимі є фактичним стандартом і цілком характеризує всі особливості адаптера, доступні для програміста засобу керування адаптером і т.п. Режими прийнятий нумерувати, починаючи з нуля. Ніж досконаліше відеоадаптер, тим більше режимів він підтримує. Як правило, більш зроблені адаптери цілком сумісні зі своїми "молодшими братами": якщо адаптер включений у режимі "молодшого брата", він поводиться , з погляду  прикладної програми, точно так само, як і "молодший брат". Серед перерахованих відеоадаптерів MDA - самий молодший. Його спадкоємцем є CGA. "Старшим братом" CGA став EGA. Спадкоємцем адаптера EGA є відеоадаптер VGA. Режими роботи відеоадаптерів описані в табл. 8.1.

Відеоадаптери MDA підтримували тільки режими 0 і 1. CGA-адаптери могли вже працювати в режимах 0-6. Далі ці режими часто будемо називати CGA-режимами. Як випливає з таблиці, у CGA-режимах здатні працювати й інші адаптери: EGA і VGA. При цьому вони можуть цілком "прикинутися" CGA-адаптером, і тоді просто неможливо буде відрізнити за картинкою на екрані,  чи встановлені CGA-адаптер або це "прикидається" EGA- або VGA-адаптер. Але старший адаптер у CGA-режимі може залишитися і "самим собою", надаючи користувачу додаткові можливості. Наприклад, EGA здатний видавати на екран 350 телевізійних рядків, а не 200, як це може робити CGA. Тому для відображення тексту в режимі "80 стовпців х 25 рядків" можна витратити на кожний текстовий рядок не 8 телевізійних рядків, а вже 14. Отже, при тих же самих розмірах кожний символ буде зображуватися матрицею з 14 рядків крапок по 8 крапок у кожному рядку. Як результат, зображення кожної букви на екрані буде більш чітким. Але якщо EGA-адаптер змусити використовувати для відображення символів матрицю 8х8 і при цьому зберегти максимальне число телевізійних рядків, з'являється можливість розмістити на екрані вже 43 рядка тексту. Природно, у цьому випадку самі символи на чані будуть майже в 2 рази менше.

Режими з номерами ODh - lOh уперше з'явилися в EGA-режимі, і далі ми будемо називати їх EGA-режимами. Цей адаптер, володіючи всіма можливостями своїх попередників, має і ряд нових. Насамперед , він здатний видавати на екран інформацію для 200 і 350 телевізійних ліній по 640 пікселов у кожному рядку. Це дозволяє при роботі в текстових режимах збільшити або чіткість зображення символів, або число рядків тексту на екрані (див. приклад раніше). При роботі в графічних режимах EGA-адаптер здатен відображати пікселы великою кількістю квітів. І, нарешті, режими з номерами llh і старше - це режими найбільш зроблених адаптерів - MCGA, VGA і спеціалізованих графічних адаптерів. Далі ці режими будемо називати VGA-режимами. Особливостями нових графічних стандартів є збільшені максимальне число телевізійних рядків (до 480) і максимальне число пікселов в І, кожній телевізійному рядку (до 720). Адаптер здатний видавати 200, 350, 400 або 480 рядків у залежності від ініціалізації адаптера. При роботі в VGA- режимах ще більш збільшилося число можливих кольорів для пікселов.

   При всім різноманітті режимів роботи відеоадаптерів їх можна об'єднати в двох груп: текстові і графічні. Переключення з текстового режиму в графічний і навпаки означає повна зміна логіки роботи відеоадаптера з відеобуфером.

Якщо відеоадаптер в текстовому режим, він "розгляда" екран як сукупність так званих текселов (texel - Text Element) (мал. 8.1).

Кожному знакоместу екрана (текселу) у текстовому режимі відповідають два байти пам'яті відеобуфера. Байт по парній адресі зберігає ASCіі-код символу, а наступний за ним байт по непарній адресі кодує особливості відображення символу на екрані: колір пикселов, з яких формується обрис символу (Foreground Color), колір всіх інших пикселов знакоместа або колір тла символу (Background Color),

Табл. 8.1. Режими роботи відеоадаптерів

 

Ре­жим

Тип

Мак-сималь-не

Число кольорів

Раз­

мер

шриф

та

Макси­

мальное

число

страниц

Разрешение

 

Начало

видео­

буфера

 

Тип

видео

адаптера

 

графика

текст

0,1

Текст

16

8х8

8

-

40х25

b8000h

 

CGA.EGA,

VGA.AT&T

MCGA

16/64

 

8х14

EGA.VGA

8х16

MCGA

9х16

VGA

2,3

Текст

16

8х8

 

4

-

80х25

b8000h

CGA

16/64

8

EGA.VGA

80х43

EGA

80х50

VGA

8х14

80х25

EGA.VGA

8х16

MCGA

9х16

VGA

4,5

Граф.

4

8х8

1

320х200

40х25

b8000h

CGA.EGA,

VGA.AT&T

MCGA

6

Граф.

2

8х8

1

640х200

80х25

b8000h

CGA,EGA,

VGA.AT&T

7

Текст

Моно

9х14

1

-

80х25

B0000h

HERCULES

Граф.

2

720х350

HERCULES

Текст

8х14

1,4

-

EGA.VGA

Dh

Граф.

16/64

8х8

8

320х200

40х25

A0000h

EGA.VGA

Eh

4

640х200

80х25

Ph

Моно

8х14

2

640х350

lOh

16/64

llh

2

8х16

1

640х480

80х30

MCGA.VGA

12h

16

VGA

13h

256

8х8

320х200

40х25

MCGA,VG/

>13h

Старшие режимы специализированных адаптеров VGA, IBM8514, Commodor и др.