План практичного заняття
1. Сутність та особливості методу тестів.
2. Вимоги до методу тестів.
3. Типи психодіагностичних тестів.
До 1-го питання практичного заняття:
Тест (англ. test - проба, випробування, перевірка) психологічний - сукупність стандартизованих, стимулюючих певну форму активності, іноді обмежених часовими межами завдань і запитань, результати яких піддаються кількісному і якісному оцінюванню і дають змогу встановити індивідуально-психологічні відмінності особистості.
Психологічний тест є ефективним за його відповідності таким основним вимогам: застосування шкали інтервалів, надійність, валідність, дискримінативність, наявність нормативних даних або можливість опису з високою точністю за моделлю Раша і їй подібними, а в індивідуально-орієнтованих тестах - наявність критеріїв, встановлених експертами.
Отже, тест є інструментом, який дає змогу за короткий період часу і незначних матеріальних затрат отримати максимально об'єктивну і повну інформацію про досліджуваного. Однак для забезпечення досягнення цієї мети тест повинен відповідати комплексу основних психометричних вимог.
До 2-го питання практичного заняття:
Основні вимоги до тестів та інших діагностичних методів обґрунтував сучасний англійський психолог Пол Клайн.
До них належать:
застосування шкали відношень або, як мінімум, шкали інтервалів,
надійність,
валідність,
дискримінативність,
наявність нормативних даних,
просте формулювання і однозначність тестових завдань,
обмеження часу їх виконання,
соціокультурна адаптивність тесту,
операціоналізація,
верифікація тощо.
До 3-го питання практичного заняття:
Знайти відповідь на запитання: «Що таке об’єктивні тести?».
Усвідомити та описати сутність суб’єктивних тестів.
Виявити сутність та зміст проективних тестів.