План практичного заняття

1. Сутність та особливості методу тестів.

2. Вимоги до методу тестів.

3. Типи психодіагностичних тестів.

До 1-го питання практичного заняття:

 Тест (англ. test - проба, випробування, перевірка) психологічний - сукупність стандартизованих, стимулюючих певну форму активності, іноді обмежених часовими межами завдань і запитань, результати яких піддаються кількісному і якісному оцінюванню і дають змогу встановити індивідуально-психологічні відмінності особистості.

Психологічний тест є ефективним за його відповідності таким основним вимогам: застосування шкали інтервалів, надійність, валідність, дискримінативність, наявність нормативних даних або можливість опису з високою точністю за моделлю Раша і їй подібними, а в індивідуально-орієнтованих тестах - наявність критеріїв, встановлених експертами.

Отже, тест є інструментом, який дає змогу за короткий період часу і незначних матеріальних затрат отримати максимально об'єктивну і повну інформацію про досліджуваного. Однак для забезпечення досягнення цієї мети тест повинен відповідати комплексу основних психометричних вимог.

До 2-го питання практичного заняття:

Основні вимоги до тестів та інших діагностичних методів обґрунтував сучасний англійський психолог Пол Клайн.

До них належать:

застосування шкали відношень або, як мінімум, шкали інтервалів,

надійність,

валідність,

дискримінативність,

наявність нормативних даних,

просте формулювання і однозначність тестових завдань,

обмеження часу їх виконання,

соціокультурна адаптивність тесту,

операціоналізація,

верифікація тощо.

До 3-го питання практичного заняття:

Знайти відповідь на запитання: «Що таке об’єктивні тести?».

Усвідомити та описати сутність суб’єктивних тестів.

Виявити сутність та зміст проективних тестів.

Остання зміна: четвер 10 грудня 2020 16:22