Оцінювання результатів навчання здобувачів вищої освіти

 

Оцінювання результатів навчання здобувачів вищої освіти з навчальної дисципліни здійснюється відповідно до Положення про оцінювання результатів навчання здобувачів вищої освіти у Державному університеті «Житомирська політехніка» та розподілу балів, що наведений нижче.

Система оцінювання результатів навчання здобувачів вищої освіти з навчальної дисципліни включає:

‒    поточний, модульний та підсумковий контроль – для здобувачів денної форми магістр

‒    поточний та підсумковий контроль – для здобувачів заочної форми магістр.

Поточний контроль проводиться для оцінювання рівня засвоєння знань, формування умінь і навичок здобувачів вищої освіти впродовж вивчення ними матеріалу модуля (змістових модулів) навчальної дисципліни. Поточний контроль здійснюється під час проведення навчальних занять.

Модульний контроль проводиться з метою оцінювання результатів навчання здобувачів вищої освіти за модуль (змістові модулі) навчальної дисципліни. Модульний контроль проводиться під час навчального заняття після завершення вивчення матеріалу модуля (змістових модулів) навчальної дисципліни. Модульний контроль здійснюється у формі підсумкового тестування.

Підсумковий контроль проводиться для підсумкового оцінювання результатів навчання здобувачів вищої освіти з навчальної дисципліни. Підсумковий контроль здійснюється після завершення вивчення навчальної дисципліни. Підсумковий контроль проводиться у формі екзамену. Процедура складання екзамену визначена у Положенні про організацію освітнього процесу у Державному університеті «Житомирська політехніка».

 

 

Розподіл балів з навчальної дисципліни

Види робіт здобувача вищої освіти

Кількість балів за семестр

Для здобувача денної форми

Виконання завдань поточного контролю

60

Виконання завдань модульного або підсумкового контролю

40

Підсумкова семестрова оцінка

100

Для здобувача заочної форми

Виконання завдань поточного контролю

60

Виконання завдань підсумкового контролю

40

Підсумкова семестрова оцінка

100

 


Розподіл балів за виконання завдань поточного контролю

 

Види робіт здобувача вищої освіти

Кількість балів за семестр

денна форма

заочна форма

Виконання завдань під час навчальних занять

40

40

Виконання та захист індивідуальних самостійних завдань

    20

20

Виконання науково-дослідної роботи та інших видів робіт (додаткові – заохочувальні бали):

1) написання конкурсної наукової роботи та захист з участю;

 

 

2) написання конкурсної наукової роботи без участі;

20

20

3) публікація наукової статті у фахових виданнях;

15

15

4) підготовка та публікація тез із виступом;

10

10

5) підготовка та публікація тез без виступу;

5

5

6) індивідуальні дослідження без публікації;

3

3

7) залучення або доєднання до неформальних позанавчальних заходів;

2

2

8) членство та дослідницька робота у гуртках та центрах університету

Від 10 до 20

Від 10 до 20

 

 

 

Разом за виконання завдань поточного контролю

60

60

 

 

 

Розподіл балів за виконання завдань під час навчальних занять

 

Види робіт здобувача вищої освіти

Кількість балів за семестр

денна форма

заочна форма

Відповіді (виступи) на заняттях

10

10

Участь у дискусії

10

10

Виконання тестових завдань

10

10

Виконання та захист практичних завдань

10

10

Разом за виконання завдань під час навчальних занять

40

40

 

З метою застосування цілих чисел для оцінювання результатів роботи здобувачів під час навчальних занять може використовуватися 100-бальна шкала оцінювання щодо кожного окремо виду робіт. Розрахунок загальної кількості балів, які здобувач може набрати за результатами роботи під час навчальних занять протягом семестру, проводиться за формулою:

 

РНЗ = ∑(Рi × ВКi) × КНЗ,                                               (1)

 

де РНЗ – загальна кількість балів, набраних здобувачем за виконання завдань під час навчальних занять за семестр;

Рi – кількість набраних здобувачем балів за семестр за виконання і-го виду робіт під час навчальних занять (за 100-бальною шкалою);

ВКi – ваговий коефіцієнт за виконання і-го виду робіт під час навчальних занять. Значення вагових коефіцієнтів розраховуються шляхом ділення кількості балів, яка передбачена за виконання окремого виду робіт під час навчальних занять, на сумарну кількість балів за виконання усіх видів робіт під час навчальних занять за семестр;

КНЗ – коригувальний коефіцієнт, який визначається шляхом ділення кількості балів, що передбачена за виконання завдань під час навчальних занять за семестр, на 100 балів.

 

 

Розподіл балів за виконання завдань модульного контролю

 

Види робіт здобувача денної форми здобуття вищої освіти

Кількість балів за семестр

Виконання завдань модульного контролю 1

20

Виконання завдань модульного контролю 2

20

Разом за виконання завдань модульного контролю

40

 

Якщо здобувач денної форми здобуття вищої освіти виконав необхідні для досягнення результатів навчання з дисципліни завдання, що передбачені робочою програмою навчальної дисципліни та/або відповідними методичними рекомендаціями, склав модульний контроль і набрав у сумі 60 балів, або більше, він може погодити дану оцінку в електронному кабінеті і вона стане семестровою оцінкою за вивчення навчальної дисципліни.

Якщо здобувач денної форми здобуття вищої освіти під час вивчення навчальної дисципліни виконав необхідні для досягнення результатів навчання з дисципліни завдання, що передбачені робочою програмою навчальної дисципліни та/або відповідними методичними рекомендаціями, і набрав 60 балів або більше та бажає покращити свій результат успішності, він проходить процедуру підсумкового контролю у формі екзамену. Набрані бали за виконання завдань підсумкового контролю, а також бали за поточний контроль сумуються і формується семестрова оцінка з навчальної дисципліни. Бали, які здобувач вищої освіти набрав за виконання завдань модульного контролю, при цьому не враховуються під час розрахунку семестрової оцінки з навчальної дисципліни.

У здобувача заочної форми здобуття вищої освіти семестрова оцінка за вивчення навчальної дисципліни формується як сума кількості балів за поточний контроль і кількості балів за підсумковий контроль.

Здобувач вищої освіти допускається до процедури підсумкового контролю у формі екзамену, якщо виконав необхідні для досягнення результатів навчання з дисципліни завдання, що передбачені робочою програмою навчальної дисципліни та/або відповідними методичними рекомендаціями, і за поточний контроль у сумі набрав 36 балів або більше.

Якщо здобувач вищої освіти за результатами поточного контролю набрав 25–35 балів, він отримує право за власною заявою опанувати окремі теми (змістові модулі) навчальної дисципліни понад обсяги, встановлені навчальним планом освітньої програми. Вивчення окремих складових навчальної дисципліни понад обсяги, встановлені навчальним планом освітньої програми, здійснюється у вільний від занять здобувача вищої освіти час.

Якщо здобувач вищої освіти за результатами поточного контролю набрав від 0 до 24 балів (включно), він вважається таким, що не виконав вимоги робочої програми навчальної дисципліни та має академічну заборгованість. Здобувач вищої освіти отримує право за власною заявою опанувати навчальну дисципліну у наступному семестрі понад обсяги, встановлені навчальним планом освітньої програми.

Процедура надання додаткових освітніх послуг здобувачу вищої освіти з метою вивчення навчального матеріалу дисципліни понад обсяги, встановлені навчальним планом освітньої програми, визначена у Положенні про надання додаткових освітніх послуг здобувачам вищої освіти в Державному університеті «Житомирська політехніка».

Last modified: Saturday, 13 September 2025, 9:30 AM