Skip to main content
Освітній портал
  • Home
  • More
English ‎(en)‎
Українська ‎(uk)‎ English ‎(en)‎
You are currently using guest access
Log in
Home
Skip Online users
Online users
No online users (last 5 minutes)
  1. Гендерно-орієнтоване урядування
  2. Завдання для самостійної роботи Модуль 2

Завдання для самостійної роботи Модуль 2

Completion requirements
Opened: Sunday, 12 October 2025, 10:59 PM
Due: Wednesday, 29 October 2025, 10:00 PM

Завдання для самостійної роботи на Семінар 6 (16.10.2025). Суб’єкти впровадження гендерно-орієнтованого урядування

Завдання для самостійної роботи (одне на вибір)

Файл підписати: Прізвище, ініціали_група_семінар 6

У самому файлі (в середині) написати : Прізвище, ініціали_, група_, семінар 6, питання__________ (назва питання, бали)

Відповідь на питання робити в файлі, в word, формат А4, відступи з усіх боків 2 см, шрифт Times new Roman, кегль 14, міжстроковий інтервал одинарний, вирівнювання по ширині, абзац (червона строка) – 1,25 см

  1. Завдання 1. Складіть схему організаційного механізму впровадження гендерно-орієнтованого урядування в Україні (на вибір): у м. Житомир /у Житомирській області /іншій області (5 балів)
  2. Ситуаційне завдання 2 (7 балів). Народний депутат України від партії «Слуга народу» О. Дубинський у 2019 році у Facebook зробив оголошення з приводу набору помічників депутата: (цит рос.) «Выбираем помощниц. Прошу ниже 175 см не беспокоить».

ПИТАННЯ: 1).Що означає така фраза нардепа в контексті Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків»?

2). Що означає така фраза нардепа в контексті гендерної культури?

3). Який тип гендерної культури притаманний зазначеному депутату?

Аргументуйте відповіді

 3. Завдання 3. Чи важливо Народному депутату володіти гендерною культурою? Чому? Аргументуйте (5 балів)

4.Завдання 4. Чи важливо Прем’єр-міністру України володіти гендерною культурою? Чому? Аргументуйте (5 балів).

5.Завдання 5. Чи важливо Президенту України володіти гендерною культурою? Чому? Аргументуйте (5 балів).

6.Ситуаційне завдання 6 (7 балів). У червні 2020 року Народні депутати Давид Арахамія (глава фракції «Слуга народу»), Олександр Корнієнко (глава партії «Слуга народу») прибули з робочою поїздкою в Миколаїв. Вони спілкувались між собою перед зустріччю з депутатами Миколаївської обласної ради від «Слуги народу», не знаючи, що мікрофони увімкнені, а їхня бесіда йде в пряму трансляцію. У розмові політики обговорювали однопартійку І.Аллахвердієву, вживаючи такі фрази, як «піддута, звичайно, трохи», «тон too much», «баба робоча… як корабельна сосна», «до президента заведеш таку і побачиш – він там ох…**». Дивіться відео: 

watch

watch
ПИТАННЯ: 1).Що означають такі фрази нардепа в контексті гендерної культури?

2). Які Закони України були порушені в зазначеній бесіді?

3). Який тип гендерної культури притаманний зазначеним депутатам?

Аргументуйте відповіді

Завдання для самостійної рооти на Семінар 7 (23.10.2025).

Індекси гендерної (не)рівності, розриву, розвитку. Позитивна дискримінація

Завдання для самостійної роботи

Файл підписати: Прізвище, ініціали_група_семінар 7

У самому файлі (в середині) написати : Прізвище, ініціали_, група_, семінар 7, питання__________ (назва питання, бали)

Відповідь на питання робити в файлі, в word, формат А4, відступи з усіх боків 2 см, шрифт Times new Roman, кегль 14, міжстроковий інтервал одинарний, вирівнювання по ширині, абзац (червона строка) – 1,25 см

  1. Індекси гендерного розриву, гендерної нерівності, гендерної рівності, гендерного розвитку: сутність, відмінності один від одного, призначення (6 балів)
  2. Проаналізуйте Статистичний збірник "Жінки і чоловіки в Україні" /інші статистичні довідники. Чи можлива рівність статей у сучасному українському суспільстві? Аргументуйте. (7 балів)
  3. Поясніть, чому квотування (вид позитивної дискримінації) не утискає права чоловіків (6 балів).
  4. Поясніть, чому потрібні квоти у виборчих списках на парламентських та місцевих виборах (5 балів).
  5. Наведіть приклади гендерної стратифікації: а) переважно чоловічих соціальних інститутів нашого суспільства; б) сфер відносної рівності статей; в) переважно жіночих соціальних інститутів нашого суспільства (6 балів).

Завдання для самостійної роботи на Семінар 8 (30.10.2025). Інструменти впровадження гендерно-орієнтованого урядування: Гендерно-правова експертиза

Файл підписати: Прізвище, ініціали_група_семінар 8

У самому файлі (в середині) написати : Прізвище, ініціали_, група_, семінар 8, питання__________ (назва питання, бали)

Відповідь на питання робити в файлі, в word, формат А4, відступи з усіх боків 2 см, шрифт Times new Roman, кегль 14, міжстроковий інтервал одинарний, вирівнювання по ширині, абзац (червона строка) – 1,25 см

Завдання 1.  Зробіть гендерно-правову експертизу Указу Президента України «Про День захисника України» №806/2014 від 14.10.2014 року:

З метою вшанування мужності та героїзму захисників незалежності і територіальної цілісності України, військових традицій і звитяг Українського народу, сприяння дальшому зміцненню патріотичного духу у суспільстві та на підтримку ініціативи громадськості постановляю:

1. Установити в Україні свято — День захисника України, яке відзначати щорічно 14 жовтня.

2. Визнати таким, що втратив чинність, Указ Президента України від 23 лютого 1999 року №202

Питання. Визначте: документ є гендерно-нейтральним, дискримінаційним, гендерно-дисбалансованим, таким, що не передбачає рівних можливостей? Аргументуйте свій висновок (5 балів).

Завдання 2. Зробіть гендерно-правову експертизу Закону України «Про внесення змін до статті 73 Кодексу законів про працю України» щодо наступного:

1. Внести до статті 73 Кодексу законів про працю України (Відомості Верховної Ради УРСР, 1971 р., додаток до № 50, ст. 375) такі зміни:

1) у частині першій:

……..абзац десятий викласти в такій редакції:

"1 жовтня - День захисників і захисниць України".

Питання. Визначте: документ є гендерно-нейтральним, дискримінаційним, гендерно-дисбалансованим, таким, що не передбачає рівних можливостей? Аргументуйте свій висновок (5 балів).

 Завдання 3. Зробіть гендерно-правову експертизу Колективного договору між адміністрацією та профспілковим комітетом викладачів і співробітників Державного університету «Житомирська політехніка» на 2022–2026 роки: https://old.ztu.edu.ua/ua/common/files/project-kolodogovor20206.pdf. Напишіть проєкт Висновку щодо відповідності колективного договору принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. Скористайтеся додатком 2 до ПОРЯДКУ проведення гендерно-правової експертизи: затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 28 листопада 2018 р. № 997: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/997-2018-%D0%BF#Text (7 балів)

Завдання 4. Наведіть приклади сексизму в друкованих і електронних ЗМІ (збір газетно-журнальних ілюстрацій, текстів  реклами, оголошень, що мають сексистські стереотипи). Проаналізуйте тексти на предмет виявлення лінгвістичного, змістовного сексизму (5 балів).

Завдання 5. Проаналізувати висловлювання державних діячів України на предмет наявності сексистських висловлювань. Про що це свідчить, наскільки це (не)безпечено? Як цьому запобігати/протидіяти? (5 балів)

You are currently using guest access (Log in)
Data retention summary
Get the mobile app
Powered by Moodle