Завдання для самостійної роботи. Модуль1.
Семінар 1. Гендер. Гендерно-орієнтоване урядування (11.09.2025)
Завдання для самостійної роботи (ОДНЕ на вибір!!!)
Прикріплений файл треба назвати: Прізвище. Ініціали. Семінар 1
Всередині файл підписати: прізвище, ініціали, група, Семінар 1. Назва питання (не номер питання, а повна назва, бали!!!).
Відповідь на питання робити в файлі, в word, формат А4, відступи з усіх боків 2 см, шрифт Times new Roman, кегль 14, міжстроковий інтервал 1.
Обсяг відповіді на питання - від 1,5 до 3 стор.
Завдання для самостійної роботи
- Обґрунтувати, що гендерна рівність, гендерна інклюзія є принципами належного урядування.
- Доведіть переваги гендерної рівності для суспільства.
- Пояснити, чому гендерно орієнтоване урядування можна вважати складовою належного врядування
Семінар 2. Гендерний підхід в управлінській діяльності (18.09.2025)
Завдання для самостійної роботи (ОДНЕ на вибір!!!)
Прикріплений файл треба назвати: Прізвище. Ініціали. Семінар 2
Всередині файл підписати: прізвище, ініціали, група, Семінар 2. Назва питання (не номер питання, а повна назва, бали!!!).
Відповідь на питання робити в файлі, в word, формат А4, відступи з усіх боків 2 см, шрифт Times new Roman, кегль 14, міжстроковий інтервал 1.
Обсяг відповіді на питання - від 1,5 до 3 стор.
Завдання для самостійної роботи
Завдання 1 (8 балів). З 28 серпня 2025 року набула чинності Постанова Кабінету Міністрів України №1031 від 26.08.2025, яка дозволяє чоловікам віком від 18 до 22 років (включно) безперешкодно виїжджати за кордон під час воєнного стану.
Проаналізуйте ухвалене рішення крізь «гендерні окуляри» (із застосуванням гендерного підходу)
Завдання 2 (8 балів). Згідно з ст. нового закону про мобілізацію (18.05.2025 р.) , жінки-медики стають на облік в обов'язковому порядку. Представниці професій, споріднених з військовими спеціальностями, можуть стати на облік за своїм бажанням. У воєнний час мобілізація жінок в Україні відбувається тільки на добровільній основі.
Проаналізуйте ухвалене рішення крізь «гендерні окуляри» (із застосуванням гендерного підходу)
Завдання для самостійної роботи на Семінар 3 (25.09.2025). Нормативно-правове забезпечення гендерної рівності в Україні
Завдання для самостійної роботи (одне на вибір!!!)
Файл підписати: Прізвище, ініціали_група_семінар 3
У самому файлі (в середині) написати : Прізвище, ініціали_група_семінар 3, питання__________ (назва питання, бали)
Відповідь на питання робити в файлі, в word, формат А4, відступи з усіх боків 2 см, шрифт Times new Roman, кегль 14, міжстроковий інтервал одинарний, вирівнювання по ширині.
- Доведіть важливість прийняття Європейської хартії рівності жінок і чоловіків у житті місцевих громад для досягнення гендерної рівності (6 балів)
- Доведіть, що однією з причин сексуального насильства, пов’язаного з конфліктом (СНПК), є гендерна нерівність (7 балів).
Завдання для самостійної роботи на Семінар 4 (02.10.2025). Нормативно-правове забезпечення гендерної рівності в Україні
Завдання для самостійної роботи (одне на вибір)
Файл підписати: Прізвище, ініціали_група_семінар 4
У самому файлі (в середині) написати : Прізвище, ініціали_група_семінар 4, питання__________ (назва питання, бали)
Відповідь на питання робити в файлі, в word, формат А4, відступи з усіх боків 2 см, шрифт Times new Roman, кегль 14, міжстроковий інтервал одинарний, вирівнювання по ширині.
- Який документ гарантує рівні права чоловікам та жінкам в Україні? Які існують конституційні гарантії рівноправності? Доведіть декларативність законодавчих гарантій у сфері гендерної рівності (6 балів).
- Поясніть практику реалізації дискримінаційних положень законодавства (6 балів)
- Проаналізуйте Закон України «Про правовий і соціальний захист осіб, постраждалих від сексуального насильства, пов’язаного із збройною агресією Російської Федерації проти України, та надання їм невідкладних проміжних репарацій» (2024 р.). Охарактеризуйте, у чому його особливості у порівнянні з Законом України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» (2017 р.) (8 балів).
- Ситуаційне завдання (7 балів). Міністерство освіти і науки України, Міністерство у справах сім’ї, молоді та спорту і Федерація футболу України у рамках спільного семінару «Стан та перспективи розвитку шкільного футболу» підписали угоду про взаємодію щодо розвитку шкільного футболу в загальноосвітніх навчальних закладах країни у 2009-2012 рр. Передбачалося введення 3-х уроків фізкультури на тиждень замість 2-х, при чому третина часу відводилась елементам футболу.
Питання : Які переваги зазначена програма надає дівчатам і хлопцям? Яка мета цієї програми? Хто зацікавлений у її впровадженні? Чи відповідає вищезазначена програма а) освітнім потребам; б) потребам дівчат, потребам хлопців? Які рекомендації Ви могли б надати органам влади?
Завдання для самостійної роботи Семінар 5 (09.10.2025). Цілі сталого розвитку як чинник впровадження гендерно-орієнтованого урядування
Завдання для самостійної роботи (одне на вибір)
Файл підписати: Прізвище, ініціали_група_семінар 5
У самому файлі (в середині) написати : Прізвище, ініціали_група_семінар 5, питання__________ (назва питання, бали)
Відповідь на питання робити в файлі, в word, формат А4, відступи з усіх боків 2 см, шрифт Times new Roman, кегль 14, міжстроковий інтервал одинарний, вирівнювання по ширині, абзац (червона строка) – 1,25 см
- Пояснити, чому гендерна нерівність залишається однією з ключових проблем у досягненні сталого розвитку (6 балів)
- Обґрунтувати, що гендерна рівність є одним із важливих елементів побудови мирного, процвітаючого та сталого світу (6 балів)
- Пояснити, чому Глобальні цілі сталого розвитку до 2030 р. сприяють впровадженню гендерно-орієнтованого урядування (5 балів)
- Які шість пріоритетів для досягнення гендерної рівності визначає «Цілі сталого розвитку: Україна. Національна доповідь». Пояснити, чим обумовлені такі пріоритети (4 бали)
- Обґрунтувати взаємозв'язок між Гендером та Довкіллям/Зміною клімату (5 балів)
- Екологічний фемінізм та гендерна складова сталого розвитку: збіги та відмінності (6 балів)