Структура за темами

  • ПРОЄКТ ОПП

    Зауваження та рекомендації щодо освітньо-професійної програми Ви можете надіслати на електронну адресу гаранта ОПП кандидата психологічних наук, доцента кафедри психології та соціального забезпечення Павліченко Андрія Петровича (kpsz_pap@ztu.edu.ua)

  • Мета та особливості освітньої програми

    Формування та розвиток загальних та професійних компетентностей у галузі психології, практичної роботи, що спрямовані на здобуття студентом знань, вмінь і навичок успішної роботи у сфері уявлень про інтегральну психічну діяльність особистості в системі «людина-право», озброєння фахівців знаннями значущих феноменів і закономірностей таких специфічних видів людської активності, як правова і асоціальна поведінка, становлення і функціонування цих форм поведінки, шляхів і видів деструкції когнітивної, регулятивної і комунікативної сфер людської особистості, умов її ресоціалізації.

    Програма спрямована на набуття компетентностей у сфері юридичної психології. Орієнтована на глибоку спеціальну підготовку сучасних фахівців із психології, ініціативних та здатних до швидкої адаптації до сучасних пріоритетів та напрямів розвитку психологічної науки. Формує фахівців з новим перспективним способом мислення, здатних працювати психологом у юридичній сфері. Освітня діяльність здійснюється в умовах тісної співпраці із закладами, установами та організаціями регіону, сфера діяльності яких, пов’язана з юриспруденцією з метою набуття студентами практичних навичок у сфері юридичної психології та впровадження результатів науково-практичних розробок у роботу суб’єктів. 

    • Компетентності

      Інтегральна компетентність

      Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері психології, що передбачають застосування основних психологічних теорій та методів та характеризуються комплексністю і невизначеністю умов.

      Загальні компетентності (ЗК)

      ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

      ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

      ЗК3. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

      ЗК4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

      ЗК5. Здатність бути критичним і самокритичним.

      ЗК6. Здатність приймати обґрунтовані рішення.

      ЗК7. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

      ЗК8. Навички міжособистісної взаємодії.

      ЗК9. Здатність працювати в команді.

      ЗК10. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

      ЗК11. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку  предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

      ЗК12. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

      Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК)

      СК1. Здатність оперувати категоріально-понятійним апаратом психології.

      СК2. Здатність до ретроспективного аналізу вітчизняного та зарубіжного досвіду розуміння природи виникнення, функціонування та розвитку психічних явищ.

      СК3. Здатність до розуміння природи поведінки, діяльності та вчинків.

      СК4. Здатність самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати психологічну інформацію з різних джерел.

      СК5. Здатність використовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій.

      СК6. Здатність самостійно планувати, організовувати та здійснювати психологічне дослідження.

      СК7. Здатність аналізувати та систематизувати одержані результати, формулювати аргументовані висновки та рекомендації.

      СК8. Здатність організовувати та надавати психологічну допомогу (індивідуальну та групову).

      СК9. Здатність здійснювати просвітницьку та психопрофілактичну відповідно до запиту.

      СК10. Здатність дотримуватися норм професійної етики.

      СК11. Здатність до особистісного та професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку.

      СК12. Здатність надати експертну оцінку психологічним подіям та процесам.

      СК13. Володіти навичками психологічного аналізу, прогнозу, надання практичних рекомендацій.

      Результати навчання

      ПРН1. Аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання.

      ПРН2. Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань.

      ПРН3. Здійснювати пошук інформації з різних джерел, у т.ч. з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, для вирішення професійних завдань.

      ПРН4. Обґрунтовувати власну позицію, робити самостійні висновки за результатами власних досліджень і аналізу літературних джерел.

      ПРН5. Обирати та застосовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій (тести, опитувальники, проективні методики тощо) психологічного дослідження та технології психологічної допомоги.

      ПРН6. Формулювати мету, завдання дослідження, володіти навичками збору первинного матеріалу, дотримуватися процедури дослідження.

      ПРН7. Рефлексувати та критично оцінювати достовірність одержаних результатів психологічного дослідження, формулювати аргументовані висновки.

      ПРН8. Презентувати результати власних досліджень усно / письмово для фахівців і нефахівців.

      ПРН9. Пропонувати власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності, приймати та аргументувати власні рішення щодо їх розв’язання.

      ПРН10. Формулювати думку логічно, доступно, дискутувати, обстоювати власну позицію, модифікувати висловлювання відповідно до культуральних особливостей співрозмовника.

      ПРН11. Складати та реалізовувати план консультативного процесу з урахуванням специфіки запиту та індивідуальних особливостей клієнта, забезпечувати ефективність власних дій.

      ПРН12. Складати та реалізовувати програму психопрофілактичних та просвітницьких дій, заходів психологічної допомоги у формі лекцій, бесід, круглих столів, ігор, тренінгів, тощо, відповідно до вимог замовника.

      ПРН13. Взаємодіяти, вступати у комунікацію, бути зрозумілим, толерантно ставитися до осіб, що мають інші культуральні чи гендерно-вікові відмінності.

      ПРН14. Ефективно виконувати різні ролі у команді у процесі вирішення фахових завдань, у тому числі демонструвати лідерські якості.

      ПРН15. Відповідально ставитися до професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку.

      ПРН16. Знати, розуміти та дотримуватися етичних принципів професійної діяльності психолога.

      ПРН17. Демонструвати соціально відповідальну та свідому поведінку, слідувати гуманістичним та демократичним цінностям у професійній та громадській діяльності.

      ПРН18. Вживати ефективних заходів щодо збереження здоров’я (власного й оточення) та за потреби визначати зміст запиту до супервізії.

      ПРН19. Критично мислити у сфері професійної діяльності та формулювати психологічний висновок на основі психодіагностичного обстеження. 

      • Освітньо-професійна програма

      • РОБОЧІ ПРОГРАМИ