Структура за темами

  • Загальне

  • Освітньо-професійна програма (Соціальне забезпечення)

  • Мета та особливості освітньої програми

    Мета освітньої програми. Підготовка кваліфікованих, ініціативних і перспективних фахівців шляхом формування та розвитку загальних та професійних компетентностей студентів у галузі соціального забезпечення, спрямованих на розв’язання складних спеціалізованих завдань за невизначеності умов на основі прийняття і реалізації виважених рішень щодо соціальної політики держави та її складових, фінансового забезпечення програм розвитку України як соціальної держави.

    Особливості освітньої програми. Програма спрямована на набуття компетентностей у сфері соціального забезпечення та базується на інтегрованому підході, поєднуючи практичну спрямованість навчання та отримання систематизованих теоретичних знань. Програма є зорієнтованою на глибоку спеціальну підготовку сучасних фахівців із соціального забезпечення, ініціативних та здатних до швидкої адаптації до сучасних пріоритетів та напрямів соціальної політики; формує фахівців з новим перспективним способом мислення, здатних не лише застосовувати існуючі методи організації системи соціального забезпечення, а й удосконалювати їх. Освітня діяльність здійснюється в умовах тісної співпраці із закладами, установами і організаціями соціальної сфери регіону з метою набуття студентами практичних навичок у сфері соціального забезпечення та впровадження результатів науково-практичних розробок у роботу суб’єктів соціальної політики. Перевагою освітньої програми є залучення до викладання і практичної підготовки зовнішніх стейкхолдерів, зокрема гостьовими лекторами є провідні фахівці установ сфери соціального забезпечення населення, практичне навчання здобувачів проходить на базах практик. 

    • Програмні компетентності

      Інтегральна компетентність

      Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі соціального забезпечення, що передбачає застосування теорій та методів соціальної політики і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

      Загальні компетентності (ЗК)

      ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

      ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. 

      ЗК3. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

      ЗК4. Здатність планувати та управляти часом.

      ЗК5. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

      ЗК6. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово у професійній діяльності.

      ЗК7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

      ЗК8. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

      ЗК9. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

      ЗК10. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

      ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення.

      ЗК12. Здатність працювати в команді.

      ЗК13. Здатність до міжособистісної взаємодії.

      ЗК14. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.

      ЗК15. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.

      ЗК16. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.

      Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК)

      СК1. Здатність аналізувати суспільні процеси пов’язані з соціальним розвитком держави.

      СК2. Знання і розуміння нормативно-правової бази стосовно соціальної роботи та соціального забезпечення.

      СК3. Здатність консультувати з питань соціального забезпечення різним групам населення, що опинилися у складних життєвих обставинах.

      СК4. Здатність використовувати адміністративно-правові механізми призначення та контролю в системі соціального захисту населення.

      СК5. Здатність до співпраці у міжнародному середовищі та розпізнавання міжкультурних проблем у професійній практиці.

      СК6. Вміння планування та звітності в системі соціального забезпечення населення.

      СК7. Здатність застосовувати методики індивідуальних обрахунків адресної соціальної допомоги, методики індивідуальних обрахунків призначення субсидій, соціальної допомоги мало захищеним категоріям населення, допомоги по безробіттю.

      СК8. Здатність використовувати методики інспекційних перевірок в системі соціального захисту населення.

      СК9. Здатність до планування та реалізації заходів з проведення моніторингу і інспектування.

      СК10. Здатність до планування та реалізації заходів з надання адресної соціальної допомоги.

      СК11. Здатність оцінювання якості соціальних послуг.

      СК12. Здатність до організації та управління процесами в соціальному забезпеченні.

      СК13. Здатність дотримуватися етичних принципів та стандартів у професійній діяльності.

      СК14. Здатність до генерування нових ідей та креативності у професійній сфері.

      СК15. Здатність виявляти і залучати ресурси організацій партнерів з соціальної допомоги для виконання завдань професійної діяльності.

      • Програмні результати навчання

        РН1. Використовувати усну та письмову комунікацію українською мовою для здійснення професійної діяльності.

        РН2. Ідентифікувати причинно-наслідкові зв’язки розвитку суспільства та прояви соціально-економічних проблем у різних категорій населення.

        РН3. Застосовувати методи збору інформації: аналіз документів, опитування та спостереження.

        РН4. Вміння застосовувати статистичну, методичну та нормативну базу системи соціального захисту населення.

        РН5. Використовувати механізми призначення фінансової соціальної допомоги, пенсій.

        РН6. Застосовувати базові знання про основи економічної допомоги об’єктам соціального захисту.

        РН7. Використовувати базові знання про принципи державної соціальної політики та шляхи соціального забезпечення населення.

        РН8. Застосовувати засоби соціально-правової політики в сфері соціального захисту, базові знання з юриспруденції та законодавства України в галузі соціального забезпечення.

        РН9. Виявляти готовність до взаємодії з колегами по роботі, приймати управлінські рішення в організації роботи виконавців.

        РН10. Визначати умови соціально-економічної підтримки різних категорій населення.

        РН11. Визначати соціальні проблеми та потреби і причини їх виникнення, тенденції розвитку, наслідки, соціальний стан певних категорій населення.

        РН12. Аналізувати ефективність соціально-економічної підтримки населення та здійснювати відповідну корекцію в межах компетентності.

        РН13. Аналізувати та оцінювати рівень матеріально-економічного захисту різних категорій населення.

        РН14. Визначати зміст співпраці з організаціями та установами з метою залучення їх до соціального захисту населення.

        РН15. Приймати практичні рішення для покращення соціального добробуту та підвищення соціальної безпеки.

        РН16. Застосовувати нормативно-правову базу в захисті соціальних груп населення.

        РН17. Пояснювати актуальні процеси у соціальній сфері та соціальному забезпеченні.

        РН18. Використовувати відповідні наукові дослідження та застосовувати дослідницькі професійні навички у ході надання соціальної допомоги.

        РН19. Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі міждисциплінарної команди фахівців.

        РН20. Демонструвати уміння креативно вирішувати проблеми та приймати інноваційні рішення, мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей.

        РН21. Визначати умови формування та використання людського капіталу на різних рівнях соціально-економічної системи, аналізувати стан ринку праці та сприяти реалізації державної політики зайнятості, приймати практичні рішення щодо управління трудовим потенціалом. 

        • Навчальні плани

        • Проєкт освітньо-професійної програми на 2024-2025 н.р.