Структура за темами

  • Проект освітньо-професійної програми "Управління земельними і водними ресурсами" 2024 рік

    Зауваження та рекомендації щодо освітньо-професійної програми Ви можете надіслати на електронну адресу кафедри наук про Землю knz@ztu.edu.ua
  • Характеристика освітньої програми

    Мета освітньої програми:

    Сформувати професійний світогляд фахівця, який надає можливість, з урахуванням міждисциплінарних зв’язків, розв’язувати складні спеціалізовані задачі наук про Землю, вирішувати практичні проблеми в управлінні водними та земельними ресурсами в процесі професійної діяльності або навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів природничих наук, і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

    Основний фокус освітньої програми:

    Вища освіта в галузі наук про Землю, раціонального природокористування, збереження та розвиток земельних та водних ресурсів.

    Особливості освітньої програми:

    Програма акцентована на формуванні знань і навичок з управління земельними і водними ресурсами. Велика увага при реалізації ОП приділяється міждисциплінарним зв’язкам, вирішенню проблем раціонального використання земельних та водних ресурсів, сталого розвитку територій та впровадженню інноваційних технологій природокористування. Високий рівень підготовки забезпечується ефективною міжнародною співпрацею і тісним співробітництвом з фахівцями-практиками. До викладання залучені фахівці, які мають досвід міжнародної академічної мобільності, участі у реалізації наукових і науково-практичних проектів.

    • Придатність до працевлаштування

      Професійна діяльність з управління земельними і водними ресурсами.

      Фахівець може займати первинні посади, що відповідають професійним назви робіт за ДК 003:2010, в тому числі:

      3212 Технік (природознавчі науки)

      3212 Інспектор з використання водних ресурсів

      3212 Технік-землевпорядник

      3439 Громадський інспектор з використання та охорони земель

      3439 Інспектор державний з техногенного та екологічного нагляду

      3444 Інспектор з ліцензування

      3449 Інженер-інспектор (органи державної влади).

      • Програмні компетентності

        Інтегральна компетентність:

        Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у професійній діяльності предметної області наук про Землю або у процесі навчання із застосуванням сучасних теорій та методів дослідження природних та антропогенних об’єктів та процесів із використанням комплексу міждисциплінарних даних та за умовами недостатності інформації.

        Загальні компетентності:

        К01. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

        К02. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

        К03. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

        К04. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

        К05. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. 

        К06. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

        К07. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

        К08. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

        К09. Здатність працювати в команді.

        К10. Навички забезпечення безпеки життєдіяльності.

        К11. Прагнення до збереження природного навколишнього середовища.

        К12. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

        Фахові компетентності:

        К13. Знання та розуміння теоретичних основ наук про Землю як комплексну природну систему.

        К14. Здатність застосовувати базові знання фізики, хімії, біології, екології, математики, інформаційних технологій тощо при вивченні Землі та її геосфер.

         К15. Здатність здійснювати збір, реєстрацію і аналіз даних за допомогою відповідних методів і технологічних засобів у польових і лабораторних умовах.

        К16. Здатність застосовувати кількісні методи при дослідженні геосфер.

        К17. Здатність до всебічного аналізу складу і будови геосфер.

        К18. Здатність інтегрувати польові та лабораторні спостереження з теорією у послідовності: від спостереження до розпізнавання, синтезу і моделювання.

        К19. Здатність проводити моніторинг природних процесів.

        К20. Здатність самостійно досліджувати природні матеріали (у відповідності до спеціалізації) в польових і лабораторних умовах, описувати, аналізувати, документувати і звітувати про результати.

        К21. Здатність до планування, організації та проведення досліджень і підготовки звітності.

        К22. Здатність ідентифікувати та класифікувати відомі і реєструвати нові об’єкти у геосферах, їх властивості та притаманні їм процеси.

        К23. Здатність розробляти технології раціонального використання земельних та водних ресурсів з врахуванням сталого розвитку територій.

        К24. Здатність до організації екологічного супроводу реабілітації техногенно змінених ландшафтів.

        • Програмні результати навчання

          ПР01. Збирати, обробляти та аналізувати інформацію в області наук про Землю.

          ПР02. Використовувати усно і письмово професійну українську мову.

          ПР03. Спілкуватися іноземною мовою за фахом.

          ПР04. Використовувати інформаційні технології, картографічні та геоінформаційні моделі в області наук про Землю.

          ПР05. Вміти проводити польові та лабораторні дослідження.

          ПР06. Визначати основні характеристики, процеси, історію і склад Землі як планетарної системи та її геосфер.

          ПР07. Застосовувати моделі, методи і дані фізики, хімії, біології, екології, математики, інформаційних технологій тощо при вивченні природних процесів формування і розвитку геосфер.

          ПР08. Обґрунтовувати вибір та використовувати польові та лабораторні методи для аналізу природних та антропогенних систем і об’єктів.

          ПР09. Вміти виконувати дослідження геосфер за допомогою кількісних методів аналізу.

          ПР10. Аналізувати склад і будову геосфер (у відповідності до спеціалізації) на різних просторово-часових масштабах.

          ПР11. Впорядковувати і узагальнювати матеріали польових та лабораторних досліджень.

          ПР12.Знати і застосовувати теорії, парадигми, концепції та принципи в науках про Землю відповідно до спеціалізації.

          ПР13. Уміти доносити результати діяльності до професійної аудиторії та широкого загалу, робити презентації та повідомлення.

          ПР14. Брати участь у розробці проектів і практичних рекомендацій в галузі наук про Землю.

          ПР15. Уміти обирати оптимальні методи та інструментальні засоби для проведення досліджень, збору та обробки даних.

          ПР16. Застосовувати ідеї сталого розвитку при розробці технологій раціонального використання земельних та водних ресурсів.

          ПР17. Уміти оцінювати наявні та перспективні технології використання водних і земельних ресурсів з урахуванням стійкості геосистем.

          ПР18. Забезпечувати екологічний та технологічний супровід реабілітації і раціонального використання водних і земельних ресурсів.

          ПР19. Уміти застосовувати сучасні комп’ютеризовані та дистанційні технології при оцінці стану, використання та збереження водних і земельних ресурсів.

          ПР20. Усвідомлення цінностей демократії, патріотизму, сталого розвитку і досягнень сучасного суспільства для виконання професійних обов’язків.

          ПР21. Розуміння необхідності розширення кругозору та отримання знань у різних сферах протягом всього життя.

          • Освітня програма

          • Навчальні плани

          • Робочі програми навчальних дисциплін та програми практик

          • Секція 9