Структура за темами

  • Проєкт освітньо-професійної програми на 2024-2025н.р.

  • Мета та особливості освітньої програми

    Професійна підготовка висококваліфікованих фахівців, здатних здійснювати інноваційну науково-дослідну та виробничу діяльність з розробки та впровадження сучасних технологій захисту навколишнього середовища, а також здатних розв’язувати складні задачі захисту навколишнього середовища, що характеризуються невизначеністю умов та вимог.

    Освітньо-професійна програма (90 кредитів) включає навчальні дисципліни, що поглиблюють дослідницькі компетентності та знання спеціальних розділів фундаментальних та професійно-орієнтованих дисциплін. Реалізується з використанням програмних пакетів, методів математичного моделювання, в ході проектної діяльності, потребує глибоких теоретичних знань та навичок експериментаторів. Формує спеціалістів в галузі захисту довкілля з новим перспективним способом мислення, здатних не лише застосовувати засвоєні знання, але й генерувати нові на базі сучасних досягнень науки, а також здатних займатися науково-дослідницькою діяльністю, вирішуючи складні проблеми в галузі науки, систем екологічного менеджменту.

    • Компетентності

      Інтегральна компетентність

      Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері технологій захисту навколишнього середовища при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується комплексністю й невизначеністю умов і вимог.

      Загальні компетентності (ЗК)

      ЗК01. Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях.

      ЗК02. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

      ЗК03. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

      ЗК04. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

      ЗК05. Здатність приймати обґрунтовані рішення.

      ЗК06. Здатність розробляти проекти та управляти ними.

      ЗК07. Здійснення безпечної діяльності.

      ЗК08. Здатність до виконання дослідницької роботи з елементами наукової новизни.

      ЗК9. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).

      ЗК10. Здатність до прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів  та методів прогнозування.

      Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК)

      СК01. Здатність контролювати й оцінювати екологічні ризики впливу техногенних об’єктів і господарської діяльності на довкілля.

      СК02. Здатність використовувати науково-обґрунтовані методи обробки результатів досліджень в галузі технологій захисту навколишнього середовища.

      СК03. Здатність планувати, проектувати та контролювати параметри роботи окремих видів обладнання, техніки і технологій захисту навколишнього середовища.

      СК04. Здатність розробляти нові та використовувати відомі способи утилізації, знезараження та рециклінгу побутових і промислових відходів.

      СК05. Здатність впроваджувати і використовувати відновлювальні джерела енергії, ресурсо- та енергозберігаючі технології.

      СК06. Здатність контролювати й оцінювати ефективність природоохоронних заходів та застосовуваних технологій

      СК07. Здатність творчо використовувати у професійній діяльності знання вітчизняної та міжнародної екологічної політики та співробітництва в сфері технологій захисту довкілля.

      СК8. Здатність здійснювати моніторинг стану об’єктів природного середовища.

      СК9. Здатність застосовувати нові підходи до аналізу та прогнозування складних явищ, критичного осмислення проблем у професійній діяльності та здатність управління ризиками під час криз.

      • Програмні результати навчання

        ПР01. Аналізувати складні системи, розуміти їх взаємозв’язки та організаційну структуру.

        ПР02. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово з професійних питань, зокрема, для презентації результатів досліджень та інновацій.

        ПР03. Використовувати сучасні комунікаційні, комп’ютерні технології у природоохоронній сфері, збирати, зберігати, обробляти і аналізувати інформацію про стан навколишнього середовища та виробничої сфери для вирішення завдань професійної діяльності.

        ПР04. Обґрунтовувати рішення направлені на мінімізацію екологічних ризиків господарської діяльності на загальнодержавному, регіональному й локальному рівнях.

        ПР05. Ефективно працювати у команді та міжнародному колективі, мати лідерські навички.

        ПР06. Здійснювати аналіз соціо-економіко-екологічного стану підприємств, населених пунктів, районів, областей та розробляти стратегії їх сталого розвитку.

        ПР07. Розробляти системи екологічного управління з дотриманням вимог ISO 14004, встановлювати процедури та планувати і реалізовувати природоохоронні заходи протягом всього життєвого циклу продукції.

        ПР08. Проектувати системи комплексного управління відходами та еколого-економічними аспектами їх утилізації, основами проектування полігонів для розміщення відходів, оцінювати їх вплив на довкілля та людину.

        ПР09. Оцінювати загрози фізичного, хімічного та біологічного забруднення біосфери та його впливу на довкілля і людину, вміти аналізувати зміни, що відбуваються в навколишньому середовищі під впливом природних і техногенних факторів.

        ПР10. Оцінювати вплив промислових об’єктів на навколишнє середовище, наслідки інженерної діяльності на довкілля і пов’язану з цим відповідальність за прийняті рішення, планувати і проводити прикладні дослідження з проблем впливу промислових об’єктів на навколишнє середовище.

        ПР11. Організовувати утилізацію і знезаражування промислових і небезпечних відходів, оцінювати вплив промислових і небезпечних відходів на довкілля.

        ПР12. Впроваджувати і використовувати відновлювальні джерела енергії та ресурсо- та енергозберігаючі технології у виробничій та соціальній сферах.

        ПР13. Використовувати у практичній діяльності знання вітчизняного та міжнародного природоохоронного законодавства.

        ПР14. Проектувати системи і технології захисту навколишнього середовища.

        ПР15. Вміти проводити дослідження оцінки впливу на довкілля та стратегічну екологічну оцінку.

        ПР16. Розробляти моделі засобів захисту довкілля з використанням інноваційних технологій.

        ПР17. Застосовувати статистичні методи обробки експериментальних даних в галузі технологій захисту навколишнього середовища.

        ПР18. Вміти роз’яснити і передавати громадянам (в тому числі майбутнім учням або підлеглим) розуміння розвитку людства в напрямку створення  суспільства стійкого екологічного розвитку, основні ідеї і засади цього поступу, завдань України в цьому контексті та застосовувати свої знання  при управлінні ризиками під час криз.

        • Освітньо-професійні програми

          • Навчальні плани